خانه / اخبار / نخبگان ارزش افزوده یک کشورند

نخبگان ارزش افزوده یک کشورند

نخبگان ارزش افزوده یک کشور هستند که ذخیره ای بسیار گران سنگ محسوب می شوند.

دکتر علی رستمی، رئیس خانه نخبگان سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار ما با اعلام این مطلب گفت: نخبگان ارزش افزوده یک کشور هستند که ذخیره ای بسیار گران سنگ محسوب می شوند.

وی افزود: در یک جامعه نخبه پرور، نخبگان و صاحبان ایده استراتژی توسعه را تحلیل و ارزیابی کرده و به دولتمردان برای رسیدن به توسعه و پیشرفت طرح و ایده ارائه می دهند.

دکتر رستمی با بیان شاخص های یک دانشگاه در مسیر رسیدن به توسعه ادامه داد: در نقاط پیشرفته دنیا دانشگاه ها معیارهایی برای جذب نخبگان دارند از جمله اینکه ” چقدر از توانایی نخبگان استفاده می کنیم تا کار ما علمی باشد” شاخص دوم اینکه نخبگان برای انجام کار چقدر احساس آرامش دارند و شاخص سوم اینکه نخبگان در مراکز علمی، پژوهشی، تصمیم گیری نقش داشته و تصمیم سازی می کنند.
رییس خانه نخبگان سازمان بسیج علمی و پژوهشی تصریح کرد: در دنیا می گویند ما نخبگان را استخدام نمی کنیم که بگوییم چه کاری انجام دهد بلکه نخبگان باید به ما بگویند چه کاری بکنیم.

دکتر رستمی در بخش دیگری از صحبت های با اشاره به ظرفیت های زیاد نخبگان در کشور و مخصوصا نخبگان بسیجی خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات کشور ما پدیده بسیج است، معمولا در هر سازمانی مجوعه ای وجود دارد که مشکلات را حل کند در کشور ما نیز بسیج بسیاری از مشکلات راحل می کند و در شرایط کنونی بسیج می تواند یکی از الگوهای صادراتی برای جهان متمدن کنونی باشد.

وی به دولتمردان توصیه کرد: بیایید موضوع تحریم و سایر مشکلات را در جامعه به اشتراک بگذارید و مطمئن باشید که بسیج آن را حل خواهد کرد، فراموش نکنید سرمایه های ما نخبگان فکری و علمی ما هستند که در بدنه بسیج فعالیت می کنند و راهگشای بسیاری از مشکلات هستند.

رستمی با اشاره به حمایت های مقام معظم رهبری از نخبگان جامعه اظهارداشت:سالهاست رهبر معظم انقلاب بر حمایت از علم، تفکر، اندیشه نخبگان و طرح هایی که می توانند مشکلات این کشور را برطرف کنند تاکید می کنند و چقدر شایسته است در کشور ما نیز نخبگان در جایگاه واقعی خود قرار گیرند و نگاه دقیق و علمی نخبگان نسبت به مسائل مختلف جامعه مورد تاکید و توجه قرار گیرد.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …