رئیس سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی از برگزاری همایش” نقش نخبگان در تسریع توسعه جامعه” در روز دوم آذرماه همزمان با هفته بسیج خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری، نادرارسلانی  با اعلام این خبرگفت: در راستای تبیین و نهادینه کردن بیانیه گام دوم انقلاب سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری استان آذربایجان شرقی این همایش را در 6 محور عمده به مناسبت هفته بسیج در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می کند.

وی افزود:این همایش در ۶ محور انرژی، بازاریابی و تجاری سازی، سلامت و محیط زیست، علم و فناوری، علوم انسانی اسلامی و مدیریت و شایسته سالاری برگزار می شود.

ارسلانی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد نقش نخبگان در تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب افزود:نخبگان جامعه باعث جریان سازی در جامعه بوده و نمی توان از نقش نخبگان در جهت شایسته سالاری و حاکم شدن ارزش های علمی در جامعه چشم پوشی کرد.

رئیس سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی تجلیل از اقشار بسیجی دانش محور و نخبگان علمی را در این همایش از برنامه های محوری ذکر کرد و افزود: تجلیل از نخبگان اقشار بسیجی در جهت معرفی استعدادها و ظرفیت های علمی نخبگان صورت می گیرد و امید است معرفی این استعدادها گام مهمی در جهت حمایت از آنها توسط مسوولان باشد.

ارسلانی مهم ترین هدف از برگزاری این همایش را تبیین نقش نخبگان در شایسته سالاری جامعه ذکر کرد و ادامه داد :نقش آفرینی نخبگان در جامعه نیازمند عزم ملی و مطالبه عمومی برای حضور نخبگان در مدیریت جامعه بر مبنای نظام شایسته سالاری است.

وی حاکم شدن تفکر مدیریتی بر مبنای شایسته سالاری را یکی از مهم ترین اصول بیانیه گام دوم انقلاب ذکر کرد و افزود: درگام دوم انقلاب باید به دنبال کشف شایستگان واقعی و استفاده از ظرفیت آنان در مسئولیت‌های اجرایی و مدیریتی باشیم و تحقق این امر مستلزم حضور نخبگان متعهد و متخصص در زمینه های مدیریتی و تصمیم گیری کشور است.

وی در ادامه با تاکید برنقش رسانه ها در جهت معرفی نخبگان جامعه تاکید کرد: رسانه ملی،صداو سیمای مراکز استان ها، مطبوعات و خبرگزاری می توانند در برگزاری هرچه باشکوه تر این همایش در اطلاع رسانی، انجام مصاحبه با نخبگان وانتشار آن در جهت معرفی آنها نقش ویژه ای داشته باشند.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …