خانه / اخبار / مسئول کارگروه بازاریابی سازمان بسیج علمی استان: دو عنصر شایستگی و منابع، لازمه تحقق کسب و کار است

مسئول کارگروه بازاریابی سازمان بسیج علمی استان: دو عنصر شایستگی و منابع، لازمه تحقق کسب و کار است

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی استان آذربایجان شرقی؛ دکتر محمدرضا کوششی مسئول کارگروه بازاریابی و سرمایه گذاری سازمان بسیج علمی استان با اشاره به این که برای تحقق کسب و کار، به دو عنصر شایستگی و منابع نیاز داریم، اظهارداشت: می توان این منابع (مالی، انسانی، فناوری و…) را به عنوان سرمایه در نظر گرفت.

 

وی با بیان این که، ما در هر کار به منابع مالی نیاز داریم، ادامه داد: برای فراهم کردن منابع مالی باید بستر امنیت و به دنبال آن بستر اعتماد را فراهم کرد، بعضا دیده می شود که بستر امنیت فراهم است اما اعتماد وجود ندارد چنانکه اعتماد برای جذب سرمایه و منابع مالی در جامعه کمرنگ است.

 

کوششی با تاکید بر این که باید تلاش کنیم فضای اعتماد سازی را بوجود آوریم، افزود: در این صورت سرمایه گذاران با آرامش خیال سرمایه خود را در کسب و کار به کار انداخته و باعث رونق تولید خواهند شد، چنانکه مقام معظم رهبری در فرمایشات خود تاکید دارند که باید در راستای رونق تولید حرکت کنیم.

 

 

مسئول کارگروه بازاریابی سازمان بسیج علمی استان، همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت سرمایه گذاری ریسک پذیر اشاره کرد و گفت: مدیریت ریسک یا خطر پذیری، علمی است که در بسیاری از دانشگاه های دنیا تدریس می شود.

 

 

وی ریسک را قابل اندازه گیری دانست و ابرازداشت: ریسک زمانی کم خواهد شد که آگاهی بیشتر شود، به تعبیری ریسک از آگاهی کم بوجود می آید، اگر آگاهی بیشتر باشد سرمایه گذار به دنبال کسب سود از سرمایه گذاری های بلند مدت خواهد بود و احساس ریسک نیز به طبع کاهش خواهد یافت.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …