خانه / اخبار / ۴ هزار و ۴۸۵ دانش آموز از استان در قالب ۸۹۷ تیم، در مسابقات لیگ علمی بین المللی پایا حضور داشتند

۴ هزار و ۴۸۵ دانش آموز از استان در قالب ۸۹۷ تیم، در مسابقات لیگ علمی بین المللی پایا حضور داشتند

مسابقات لیگ علمی بین المللی پایا در سه مرحله ی شهرستانی، استانی و بین المللی با فرآیند منحصر به فرد برگزار می گردد که جزو برنامه های مهم و مورد تایید کارشناسان علمی کشوری و مورد تایید وزارت آموزش و پرورش و بسیج در قالب برنامه علمی طرح شهید بهنام محمدی به صورت مصوب و به هر دو نهاد در بسیج و آموزش و و پرورش ابلاغ گردیده است.

 

 

ثبت نام این آزمون در مقاطع ششم، هفتم، هشتم، نهم با نام علوم پایه و دهم در رشته های ریاضی فیزیک، تجربی، انسانی، کامپیوتر، کارآفرینی و پژوهش در آبان ماه شروع و در اسفندماه ۹۷ به پایان رسید.

 

 

کل آمار ثبت نامی در استان ۸۹۷ تیم (۴۸۵ ۴نفر) بود که از این تعداد ۴۳۸ تیم (۲۱۹۰نفر) پسر و ۴۵۹ تیم (۲۲۹۵نفر) دختر ثبت نام کرده بودند.

 

 

مرحله مقدماتی (شهرستانی در ۱۶ اسفند ماه ۹۷ در سراسر استان) بطور همزمان برگزار شد و نهایتا ۴۰۸ تیم (۲۰۴۰نفر) با قبولی در مرحله مقدماتی به مرحله نیمه نهایی استانی، 4 دوازدهمین دوره لیگ علمی بین المللی پایا راه یافتند و استان آذربایجان شرقی مقام سوم را از نظر ثبت نام لیک 4 علمی مذکور در سطح کشوری کسب کرده است که ۲۲۵ تیم (۱۱۲۵ نفر) قبولی برادران و ۱۸۳ نیم (۹۱۵ نفر) قبولی ۔ خواهران می باشند.

 

 

مرحله نهایی بین المللی دوازدهمین دوره مسابقات لیگ علمی بین المللی پایا در چهار بخش ارائه طرح پژوهشی قبل از اعزام، آزمون تشریحی گروهی، آزمون امدادی و آزمون پاسخ کوتاه فردی در دانشگاه شهید باهنر تهران و با حضور بیش از ۱۰۰ تیم داخل کشور و بیش از ۱۰ تیم از کشورهای شاخص علمی همچون انگلستان، فرانسه، ترکیه، عراق و … برگزار می گردد.

 

 

لازم به ذکر است، از استان آذربایجان شرقی ۶ تیم به مرحله نهایی در سال ۹۸ راه یافته که مقام اول کشوری را در پایه ششم از مدرسه غیر انتفایی روزبه تبریز و همچنین از مدارس شهید مدنی ناحیه ۴ تبریز – علامه طباطایی و فرزانگان ناحیه ۱ تبریز و همچنین از ناحیه بناب و عجبشیر کسب مقامات برتری را به خود اختصاص داده اند.

 

 

در کنار برگزاری آزمون، برنامه های فرهنگی و تفریحی، از قبیل برنامه های ورزشی، نمازهای جماعت و زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) و نمایشگاه هایی از این قبیل اجرا گردید.

 

 

دانش آموزان بسیجی استان آذربایجان شرقی در مرحله نهایی در قالب ۶ تیم حضور یافتند که خوشبختانه مقام اول کشوری را با ۱۳ مدال طلا- ۳ نقره-۴ برنز) در گروه های مختلف کسب و رتبه های برتر را به خود اختصاص داده اند.

 

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …