خانه / اخبار / دیدار مسئول سازمان بسیج علمی استان با ریاست دانشگاه تبریز / “ترویج “مطالبه گری”، از اصلی ترین ماموریت های دانشگاه است

دیدار مسئول سازمان بسیج علمی استان با ریاست دانشگاه تبریز / “ترویج “مطالبه گری”، از اصلی ترین ماموریت های دانشگاه است

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی استان آذربایجان شرقی؛ سرهنگ نادر ارسلانی، مسئول سازمان بسیج علمی استان در دیدار با ریاست دانشگاه تبریز، با تاکید بر اهمیت بحث “مطالبه گری”، تصریح کرد: دانشگاه باید تلاش داشته باشد تا مطالبه گری را در سیستم خود به عنوان یکی از اصلی ترین ماموریت ها تعریف کند، چنانکه یکی از اهداف سازمان بسیج علمی استان نیز ترویج بحث مطالبه گری است.

وی با دعوت از ریاست دانشگاه تبریز برای حضور در شورای سیاست گذاری  همایش “تاثیر نخبگان بر توسعه استان”، که در اول آبان ماه امسال برگزار خواهد شد، گفت: از جمله اهداف شورای سیاست گذاری این همایش، بررسی چگونگی نهادینه کردن بحث مطالبه گری در سطح کشور است.

 

 

ارسلانی با پرداخت به جزئیات برگزاری این همایش، ابرازداشت: همایش در دو قسمت صبح و بعد از ظهر برگزارخواهد شد و در قسمت ابتدائی از برخی چهره های شاخص علمی کشور برای سخنرانی دعوت خواهد شد، در بخش بعد از ظهر نیز کارگروه ها و کمیته ها شروع بع فعالیت خواهند کرد.

وی همچنین با اشاره به این که ایجاد پردیس شرکت های نوپا و دانش بنیان از جمله چشم اندازهای سازمان بسیج علمی استان به شما می رود، اذعان داشت:  ایجاد پردیس علاوه بر این که بستری مناسب برای شرکت های نوپا و دانش بنیان فراهم می کند تا در محیطی علمی و فارغ از دغدغه های مالی، برای به ثمر رساندن ایده های خود و تجاری سازی آن ها تلاش کنند.

 

ریاست سازمان بسیج علمی استان، افزود: البته سازمان بسیج علمی استان می تواند به منظور ایجاد درآمدی پایدار، در درصدی از سود حاصل از تجاری سازی محصول شریک باشد.

وی خاطرنشان ساخت: کارگروه بازاریابی سازمان بسیج علمی استان، در کنار این شرکت ها خواهد بود و آنان را تا مرحله درآمدزائی و بعد از آن همراهی خواهد کرد.

 

ارسلانی، با اشاره به افتتاح اولین مجمع خیرین علم و فناوری توسط سازمان بسیج علمی استان، ابرازداشت: این مجمع سعی دارد تا با جذب حمایت های مالی، زمینه ای را برای سرمایه گذاری در خصوص ایده های فناورانه، حتی ایده های فناورانه ریسک پذیر فراهم سازد.

توجه بر اقتصاد غیر نفتی، آینده اقتصادی بهتری را نوید می هد

دکتر میررضا مجیدی، ریاست دانشگاه تبریز نیز در این دیدار، با انتقاد از بی توجهی به اقتصاد غیرنفتی، ابراز داشت: تکیه بر اقتصاد نفتی باعث از بین رفتن استقلال کشور و عدم خود اتکائی در برخی از بخش ها شده است، البته در سال های اخیر شاهد شکوفائی اقتصاد غیرنفتی هستیم و این امر آینده بهتری را نوید می دهد.

 

اعضای هیئت علمی دانشگاه ها، به روزمرگی دچار شده اند

دکتر علی رستمی، ریاست خانه نخبگان سازمان بسیج علمی استان هم در این دیدار، وجود روزمرگی در برخی از اعضای هیئت علمی دانشگاه های کشور را ناصحیح دانست و اظهارداشت: اعضای هیئت علمی دانشگاه ها باید به صورت متداول با دانشجویان، مخصوصا دانشجویان مقطع ارشد و دکتری همراه باشند و آنان را در بحث هائی مانند ایجاد فضای کسب و کار و… راهنمائی کنند.

شعبه پارک علم و فناوری در دانشگاه تبریز افتتاح خواهد شد

دکتر اصغر عسگری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز نیز با اشاره به افتتاح مرکز نوآوری این دانشگاه، گفت: مرکز نوآوری میزبان دانشجویان، اعضای هیئت علمی و حتی فناوران خارج از دانشگاه است.

 

وی همچنین از افتتاح ساختمان پارک علم و فناوری در دانشگاه تبریز، درآینده نزدیک خبر داد و تشریح کرد: این شعبه مربوط به دانشگاه تبریز خواهد بود که ساختمانی مجزا نیز برای آن پیش بینی شده است.

 

عسگری افزود: در صورت افتتاح این ساختمان، شرکت های مستقر دانشگاه تبریز که در “خلدپوشان”، واقع است را به این ساختمان انتقال خواهیم داد تا تولید خود را به دانشگاه بیاورند.

 

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …