خانه / اخبار / هشتمین جشنواره جهادگران علم و فناوری و اولین همایش نخبگان استان، برگزار شد/ تجلیل از ۳۹ نخبه برگزیده

هشتمین جشنواره جهادگران علم و فناوری و اولین همایش نخبگان استان، برگزار شد/ تجلیل از ۳۹ نخبه برگزیده

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان آذربایجان شرقی، اولین همایش نخبگان و هشتمین جشنواره جهادگران علم و فناوری با حضور سرهنگ الیاس گل محمدزاده معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا، پیمان سرحدی دبیر کل جایزه بزرگ اختراعات ایران و جز 10 مخترع برتر جهان جمعی از نخبگان و مخترعان بسیجی در عرصه های مختلف بسیج، به همت سازمان بسیج علمی استان برگزار شد.

در این جشنواره 39 نفر از برگزیدگان نخبگان علمی بسیج اقشار، مسئولین مراکز رشد و مراکز هدایت و اساتید منتخب کارگروه های سازمان بسیج علمی استان، در راستای الگوسازی فرهنگ و تفکر بسیجی، تجلیل شد.

هدف از برگزاری اولین همایش نحبگان استانی، در کنار هشتمین جشنواره جهادگران علم و فناوری، ایجاد ارتباط و هم افزایی بین تمام قشرهای نخبه استان بود.

همجنین در این همایش از دستگاه فیزیوتراپی(جعفر آقازاده) و چرخ عنکبوتی(غلامرضا صدیقی)، که به دست نخبگان سازمان بسیج علمی استان، اختراع شده بود، رونمایی شد.

می توان با شبکه سازی نخبگان گوشه ای از مشکلات جامعه را حل کرد

سرهنگ نادر ارسلانی مسئول سازمان بسیج علمی استان، هدف از برگزاری این جشنواره را عمل به منویات و راهبرد های مقام معظم رهبری دانست و اظهار داشت: در این سازمان تلاش می می کنیم تا بتوانیم قدمی در راستای اعتلی و ساخت تمدن اسلامی برداریم.

وی ادامه داد: قصد داریم، در این راستا با شبکه سازی نخبگان و استفاده از ظرفیت این قشر بتوانیم گوشه ای از مشکلات جامعه را حل کنیم.

ارسلانی با تکیه بر سخنان مقام معظم رھبری در نشست با ٢ ھزار نفر از نخبگان که در ٢۵ مھرماه امسال برگزار شد، خاطر نشان ساخت: جامعه ای که دارای علم و تکنولوژی نباشد نمی تواند آن گونه که فرهنگ خود را به جهان صادر کند و در نتیجه، نخواهد تنوانست بدون علم در این صحنه موفق شود.

بسیج می‌تواند محور پیشروی باشد/نخبه کسی است که بماند و کار کند

سرحدی در این جشنواره با اشاره به نقش بسیج در حرکت‌های علمی اذعان داشت: بسیج می‌تواند محور پیشروی باشد تا نخبگان ما به خارج از کشور نروند،خوبی بسیج این است که درهای آن به روی همه باز است و تفکیکی وجود ندارد و تنها سازمانی است که همچنان اینگونه عمل می‌کند.

تنها ایرانی جز ده مخترع برتر جهان در اشاره به مهاجرت نیروهای نخبه ابراز کرد: نخبه کسی است که بماند و کار کند از کسانی که رفتند دلگیر نیستم حتما برای آنها مشکلاتی وجود داشت اما از چهل نفر همکلاسی ما در مقطع کارشناسی 38 نفر مهاجرت کردند.

رهبر انقلاب الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی را در پنجاه سال آینده مشخص کردند

در ادامه سرهنگ گل محمدزاده خدمت به مردم را سرلوحه بسیج دانست و گفت: راس برنامه‌های بسیج در چندین سال خدمت به مردم و محرومیت زدایی است و میز خدمت در ادارات نیز به همین منظور بودکه در اولین تقدیر از حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در این خصوص تقدیر به عمل آمد.

وی تاکید کرد: وقتی دشمن با توطئه به دنبال این بود که چهل سالگی انقلاب را نبیند رهبر انقلاب با هوشمندی الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی را در پنجاه سال آینده مشخص کردند.

معاون هماهنگی فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به اینکه پیشرفت‌های بعد از انقلاب قابل قیاس با گذشته نیست، خاطرنشان ساخت: این نخبگان بودند که روند تغییر و تحول علمی را به وجود آوردند  و امروز انتظار این است که بسیج و سپاه جوانان نخبه را در این بستر حمایت کند

انتها پیام/

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …