خانه / اخبار / واحد کشت، تولید و پیوند پوست تا دو سال آینده راه اندازی می شود / در زمینه پیوند اعضا تفاهم نامه همکاری با دانشگاه ‌های ترکیه امضا شد

واحد کشت، تولید و پیوند پوست تا دو سال آینده راه اندازی می شود / در زمینه پیوند اعضا تفاهم نامه همکاری با دانشگاه ‌های ترکیه امضا شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز: مطالعات تولید و پیوند پوست انجام شده است و واحد کشت، تولید و پیوند پوست تا دو سال آینده راه اندازی می شود و برای کسانی که پوستشان سوختگی با درصد بالا دارد کاربرد زیادی دارد.

به گزارش خبرگزاری سازمان بسیج علمی استان آذربایجان شرقی؛ محمدحسین صومی عصر امروز در همایش سفیران سلامت و پیوند از تبدیل تبریز به قطب سوم پیوند کلیه و کبد خبر داد و اظهار کرد: این امکان قبل از این فقط در دانشگاه های علوم پزشکی شیراز و تهران امکان پذیر بود.

وی با تاکید بر این که از زمانی که در حوزه سلامت مشغول فعالیت شده ام عزم خود را بر تاسیس این مرکز گذاشته ام خاطر نشان کرد: کمبود متخصص یکی از علل عدم موفقیت در تاسیس این مرکز بود که با تاسیس این مرکز رتبه علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز افزایش می یابد  و توان نیروی متخصص و همچنین امکانات به حدی است که در  دو هفته 2 پیوند کبد و 6 پیوند کلیه می توانیم انجام دهیم که کم نظیر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به این که دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مسیر «تولید سلول» حرکت می‌کند گفت: مطالعات تولید و پیوند پوست انجام شده است و واحد کشت، تولید و پیوند پوست تا دو سال آینده راه اندازی می شود و برای کسانی که پوستشان سوختگی با درصد بالا دارد کاربرد زیادی دارد.

وی با تاکید بر اهمیت کار سفیران پیوند گفت: آماده کردن خانواده ‌ها برای اهدا و بررسی علمی و انتقال تمام زحمات بر دوش سفیران پیوند است که وظیفه سنگینی است.

صومی با اشاره به اهمیت پیوند صحیح خاظر نشان کرد: به خاطر این که این مرکز پیوند با قدرت بیشتری به کار خود ادامه دهد از استان های دیگر کمک در این کار کمک خواسته ایم و با دو دانشگاه ترکیه ای نیز در زمینه پیوند تفاهم ‌نامه ‌هایی امضا شده است.

وی در پایان با بیان این که از تعهدات من در 4 سال ابتدایی راه ‌اندازی مرکز پیوند اعضا بود که با کمک اساتید ممکن شد ادامه داد: هدفمان تا دو سال دیگر تولید گوست در این مرکز است.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …