خانه / اخبار / اولین برج فنآوری در تبریز افتتاح شد

اولین برج فنآوری در تبریز افتتاح شد

اولین برج فنآوری (ربع رشیدی) در تبریز و هفتمین برج فناوری در کشور جهت توسعه شرکت های دانش بنیان افتتاح شد.

 

به گزارش خبرگزاری سازمان بسیج علمی از استان آذربایجان شرقی؛ همزمان با  سفر استانی دکتر حسن روحانی به استان آذربایجان شرقی اولین برج فنآوری (ربع رشیدی) در تبریز و هفتمین برج فناوری در کشور با حضور دکتر بهزاد سلطانی،رئیس صندوق ایده های فناورانه و شکوفایی علمی و محمدعلی حسين پورفیضی ریاست پارك علم و فناوری استان افتتاح شد.

این مجتمع فناوری دارای 24 واحد فناوری 50 در 80 متر است که به طور جهت واگذاری به شرکت های دانش بنیان استان با شرایط اجاره به شرط تملیک گذاشته می شود که قیمت هر واحد 360 میلیون تومان است که به صورت اقساطی از شرکت های دانش بنیان دریافت می شود.

 بهزاد سلطانی، رئیس صندوق ایده های فناورانه و شکوفایی علمی با اشاره به مزایای این برج اظهار کرد: در این برج همه شرکت های دانش بنیان جمع هستند و به نوعی فرهنگ سازی در جهت تمییز برج های مسکونی، تجاری و اداری است.

وی با بیان این که قرار است 42 میلیارد تومان بین صندوق نوآوری و شکوفایی و بخش خصوصی به جهت تجاری سازی محصولات دانش بنیان به اشتراک گذاشته شود و این مبلغ باید حدود 80 میلیارد تومان میشد افزود: 89 شرکت دانش بنیان در استان فعالیت می کنند که استان رتبه پنجم کشوری را داراست و امید است در سال های آتی به رتبه دوم صعود پیدا کند.

لازم به ذکر است این برج در شهر تبریز، خیابان چایکنار، روبروی پمپ بنزین ساختمان (ال.کا.پی) واقع است

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …