خانه / اخبار / عقد تفاهم نامه همکاری علمی، پژوهشی، کاربردی

عقد تفاهم نامه همکاری علمی، پژوهشی، کاربردی

مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی با سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان آذربایجان شرقی تفاهم نامه همکاری علمی، پژوهشی، کاربردی امضا کردند.

تفاهم نامه همکاری علمی، پژوهشی، کاربردی بین مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی و سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان آذربایجان شرقی با حضور دکتر منیری فرد مسئول مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی به همراه اعضا و معاونین مرکز و مسئولان بخش های تحقیقاتی این مرکز و دکتر حسین جهانگیری مسئول سازمان بسیج علمی استان، سرهنگ دهقانی جانشین سازمان بسیج علمی استان، حجت الاسلام و المسلمین آرمان مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه مرکز تحقیقات، دکتر فاتحی فر جانشین خانه نخبگان، دکتر دهناد مسول کارگروه کشاورزی خانه نخبگان استان به امضا رسید.

این تفاهم نامه گام مهمی در توسعه‌ زمینه‌های همکاری مشترک و همه‌جانبه‌ی علمی، پژوهشی، فناوری و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود، ایجاد و گسترش همکاری‌های آموزشی- پژوهشی و نیز تحقق اهداف اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی، همکاری¬های بین سازمانی و هم¬افزایی فعالیت¬های علمی و پژوهشی خواهد بود.

این تفاهم‌نامه دو جانبه بین مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی به نمایندگی دکتر حسن منیری فر مسئول مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی منابع طبیعی استان و سازمان بسیج علمی،‌پژوهشی و فناوری سپاه عاشورا به نمایندگی دکتر حسین جهانگیری مسئول سازمان بسیج علمی استان در تاریخ ۱۶ بهمن ماه ۱۳۹۶ به امضاء ‌رسید.

با امضای این تفاهم‌نامه طرفین حداکثر تلاش خود را برای حل مشکلات و معضلات علمی، تحقیقاتی، کاربردی موضوع این تفاهم‌نامه را معمول خواهند داشت.

از اهداف این تفاهم نامه میتوان به ایجاد همکاری متقابل در زمینه¬های علمی، پژوهشی و آموزشی با در نظر گرفتن منابع و امکانات طرفین اعم از علمی‌ و فنی،‌ نیروی انسانی و تجربه و تخصص آنان اشاره کرد.
موضوع تفاهم نامه به شرح زیر است:
۱) هم¬افزایی ظرفیت‌های پژوهشی، آموزشی و ترویجی از قبیل توان فکری، تجربی، پژوهشی، تخصصی، آزمایشگاهی، کارگاهی، کتابخانه¬ای و فضای فیزیکی
۲) همکاری جهت استخراج و تبیین عناوین طرحهای اولویت دار کاربردی در حوزه کشاورزی استان.
۳) حمایت مالی و کارگاهی سازمان از طرحهای دانش بنیان و کاربردی حوزه کشاورزی بر اساس فرآیندهای موجود.
۴) حمایت و همکاری مرکز در تجاری¬سازی و بکارگیری نتایج طرح های تحقیقاتی و فناورانه کارگروههای خانه نخبگان استان در حوزه کشاورزی.

۵) برگزاری مشترک همایش¬ها و کارگاه¬های آموزشی و دوره¬ها و مقاطع تحصیلی کوتاه¬مدت و بلندمدت تخصصی.
۶) امکان بازدید محققین، اعضای هیأت علمی و دانشجویان از واحدهای پژوهشی و آموزشی طرفین برای ایجاد زمینه-های همکاری مشترک
۷) همکاری در خصوص تألیف و انتشار کتب و نشریات علمی- پژوهشی و آموزشی

مدت این تفاهم¬نامه از تاریخ امضاء ‌۳ سال می¬باشد که تمدید و ادامه فعالیت، بازنگری، اصلاح و یا تغییرات اساسی در مفاد این تفاهم¬نامه با توافق نمایندگان طرفین انجام می¬شود.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …