خانه / اخبار / اخبار رسانه های استانی / تجلیل از دانشجویان رتبه های برتر دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز

تجلیل از دانشجویان رتبه های برتر دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز

در مراسمی از رتبه‌های برتر آزمون کارشناسی ارشد و دکتری ۱۴۰۲ و نفرات برگزیده دانشکده فنی مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز در بیست و هشتمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور تجلیل به عمل آمد.

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، دکتر محمدرضا شبگرد، رئیس دانشکده فنی مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز دراین‌ارتباط گفت: مراسم تجلیل از رتبه‌های برتر آزمون کارشناسی ارشد و دکترای ۱۴۰۲ این دانشکده (رتبه‌های زیر ۵۰) و همچنین حائزین عنوان برگزیده مرحله غیرمتمرکز بیست و هشتمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشوری به ابتکار و همت معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی و معاونت پژوهش و فناوری این دانشکده برگزار شد.

به گفته وی اهدای لوح سپاس  و هدیه به دانشجویان نخبه و استعداد درخشان دانشکده از دیگر برنامه‌های این مراسم بود که با حمایت و مساعدت گروه حمایت از استعدادهای درخشان دانشگاه تبریز برگزار شد.

لازم به ذکر است؛ دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز با داشتن سابقه طولانی (۷دهه) در تربیت مهندسین کارآمد برای صنایع و با داشتن ۵۰ عضو هیات علمی و همچنین امکانات متعدد آزمایشگاهی و کارگاهی از توان بالقوه زیادی در انجام پروژه‌های استراتژیک از طراحی تا ساخت در کشور برخوردار است.

دانشکده فنی دانشگاه تبریز در سال ۱۳۳۷ خورشیدی تأسیس و در سال ۱۳۸۲ خورشیدی به سه دانشکده مستقل فنی مهندسی مکانیک، فنی مهندسی برق و کامپیوتر و فنی مهندسی عمران تقسیم شد. دانشکده فنی مهندسی مکانیک پس از ایجاد، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دانشکده‌های دانشگاه تبریز شناخته شد. هم‌اکنون در این دانشکده حدود  ۱۸۰۰ نفر دانشجو مشغول تحصیل هستند و تعداد اعضای هیات علمی این دانشکده نیز ۴۷ نفر هست.

همچنین ببینید

بازدید علمی بسیجیان شهرستان مرند از شرکت صنایع خاک چینی

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی ،بسیجیان نوجوان پایگاه مقاومت شهدای …