خانه / اخبار / اخبار رسانه های استانی / نخبگان راهبران جامعه هستند

نخبگان راهبران جامعه هستند

آئین تجلیل از برگزیدگان جایزه البرز با حضور رئیس دانشگاه تبریز، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، معاون دانشجویی، سرپرست گروه حمایت از استعداد‌های درخشان و دانشجویان برنده‌ی جایزه البرز در محل دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه برگزار شد. 

 به گزارش روابط عمومی بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی،دکتر صفر نصراله‌زاده رئیس دانشگاه تبریز در این آئین با بیان اینکه علم باید در اختیار سعادت و سلامت مردم و جامعه باشد، اظهار کرد: نخبگان، راهبَران جامعه، اصحاب فکر و اندیشه، افرادی دلسوز، متعهد و دارای احساس مسئولیت اجتماعی هستند که منجربه بهبود وضع زندگی مردم می‌شوند.

 وی در رابطه با اهداف پرورش استعدادهای درخشان، گفت: شناسایی استعدادهای درخشان یکی از مسائل مهم است اما در ادامه‌ی کار، نگهداری و بکارگیری نخبگان نیز بسیار مهم است و برای این منظور ما نیازمند برنامه ریزی و اهداف متعالی هستیم.

دکتر نصراله‌زاده خاطرنشان کرد: باید به نحو احسن و بهترین شکل ممکن از نخبگان استفاده شود، چرا که اگر بکارگیری درستی صورت نگیرد، همان دانشجویان که برای آن‌ها زحمات فراوانی کشیده شده، بجای مفید بودن برای کشور، با مهاجرت و پناهندگی به کشورهای دیگر موجب ضرر جامعه خواهند بود.

وی افزود: عدالت، موجب پایداری است و ما باید این موضوع را جدی بگیریم و نخبگان را به جایگاهی که شایسته‌ی آن هستند، برسانیم.

 رئیس دانشگاه تبریز همچنین گفت: کشور نیازمند کارشناسان ماهر است و دانشجویی که دارای مدارک علمی بوده اما در عمل و کار سررشته ندارد، برای کشور مفید نخواهد بود.

وی د ربخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: مدرک گرایی در بین دانشجویان بسیار پرخطر است و دانشجویان باید مهارت گرایی، کار‌محوری و پیشبرد مسائل جامعه را مدنظر قرار دهند.

 دکتر نصراله‌زاده در خاتمه با اشاره به اینکه برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت، جزئی از جهاد تبیین است، خاطرنشان کرد: توسعه‌ی کشور بدون نخبگان نمی‌تواند صورت گیرد و ما باید برای پرورش استعدادهای درخشان برنامه‌ریزی درستی انجام دهیم و برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنیم.

 سرپرست گروه حمایت از استعدادهای درخشان دانشگاه تبریز نیز طی سخنانی با ارائه‌ی گزارشی از وضعیت استعدادهای درخشان اظهار کرد: در خصوص شیوه نامه‌ی جذب، حمایت و حفظ حائزین رتبه‌های برتر کنکور و فارغ التحصیلان ممتاز هر ترم به تعداد حدود ۵۰ نفر صورت می‌‌گیرد. 

 دکتر امین رضایی اکبریه ادامه داد: حجم پرونده‌ها در  پذیرش در مقطع ارشد و دکتری دو برابرشده است، همچنین  به ۳۰۰ دانشجو هزینه‌ی خرید کتاب پرداخت شده است.

وی افزود: امسال در مراسم روز دانشجو از ۸۰دانشجوی نخبه تجلیل به عمل آمد و از اوایل سال جدید نیز  به بیش از ۸۰ دانشجو گواهی صادر شده است.

 وی در خصوص سایر برنامه‌های دفتر استعدادهای درخشان نیز گفت: یکی از اهداف و برنامه های این گروه در خصوص گسترش فعالیت در گروه‌های بورسیه‌ی صنعتی (شغلی)، دفتر ارتباط با فارغ التحصیلان و مرکز کرسی‌های نظریه پردازی می‌باشد و اردوهای پیشرفت نیز یکی دیگر از برنامه‌های ما است که به‌صورت منظم انجام شده و تاکنون از مجموعه‌های ایدم، صبح پارلا آسیا، ارس ثارلا امین، پگاه و پنل فولاد غرب بازدید شده است.

 در پایان این آئین، مینا خیر آباد دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته‌ی روانشناسی بالینی، عبداله حسینی اسکندیان دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته‌ی کلام اسلامی و مهران داداش زاده دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته‌ی مهندسی عمران گرایش سازه‌های دریایی که اخیرا موفق به کسب جایزه‌ی البرز شده‌بودند، مورد تجلیل قرار گرفتند.

همچنین ببینید

بازدید علمی بسیجیان شهرستان مرند از شرکت صنایع خاک چینی

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی ،بسیجیان نوجوان پایگاه مقاومت شهدای …