خانه / اخبار / اخبار رسانه های استانی / پنج طرح تیم دانش آموزی تبریز برگزیده مسابقات بین المللی نور شد

پنج طرح تیم دانش آموزی تبریز برگزیده مسابقات بین المللی نور شد

پنج طرح تیم دانش آموزی تبریز در پنجمین دوره مسابقات بین المللی نور گرامیداشت ابوریحان بیرونی برنده جایزه بنیاد مصطفی شد.

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی ،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی به نقل از ایرنا، مربی و مسئول این تیم دانش آموزی تبریز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۱۸ طرح علمی دانش آموزی را در این مسابقه شرکت دادیم که پنج طرح توسط هیات داوران برگزیده شدند. 

بهرام الهیاری فرد گفت: در این مسابقه دانش آموزی با عنوان ” خطاهای بینایی ”  چهار هزار و ۵۷۶ دانش آموز از ۱۹ کشور جهان با ارائه یکهزار و ۸۶۲ اثر به همراه آثار دانش آموزان داخلی از ۳۴۰ شهر و ۳۱ استان شرکت داشتند و از ۱۳۱ اثر آذربایجان شرقی از شهرستان های تبریز، شبستر و مراغه ۹ اثر برگزیده شدند که پنج اثر به عنوان بیشترین اثر تیم برگزیده، نصیب تیم ما شد. 

مربی و مسئول تیم دانش آموزی شوق آموزش تبریز افزود: پنج طرح برگزیده شامل کیت خطای بینایی اثر زهرا محمدیان و شن آی علیپور، طرح تابلوی خطای بینایی اثر امیر حسین طهمورثی و محمدمبین حسین زاده، طرح جاذبه معکوس اثر مهدی سلمانی مقدم، علیرضا اهل حکم آباد، طرح استوانه انیمیشن اثر زهرا حسین زاده و مبینا مهدی زاده و طرح پنجم با عنوان حرکت گرافیکی اثر محمد الهیاری فرد و بهرام الهیاری فرد برگزیده مسابقه بین المللی نور شدند. 

الهیاری فرد که تحصیلکرده رشته مکاترونیک و نزدیک ۱۰ سال است که مربیگری پژوهش های دانش آموزی و رباتیک است، افزود: برگزارکنندگان مسابقه بین المللی نور از سطح بالای ۱۸ طرح شرکت کننده در این رقابت دانش آموزی ابراز حیرت کردند. 

وی همچنین ادامه داد: برای دستیابی به این موفقیت ها معاونت علمی و پژوهشی سپاه عاشورا حمایت های خوبی انجام داده از جمله مکانی برای انجام فعالیت های علمی و پژوهشی دانش آموزی در لیفتراک سازی تبریز در اختیار تیم قرار داده است که از این بابت جای تقدیر دارد. 

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) با هدف امید بخشی، هویت سازی و ترویج علم در میان نوجوان جهان اسلام و مشارکت مراکز آموزشی و علمی اقدام به برنامه ریزی رویدادی با عنوان “مسابقه دانش آموزی نور” با هدف ساخت فیلم های علمی و آموزشی ۶۰ ثانیه ای کرد، مسابقه دانش آموزی “نور” ، اولین فعالیت در حوزه دانش آموزی بنیاد است که به صورت سالانه با گرامیداشت یکی از برجستگان علم و فناوری جهان اسلام در سطح بین المللی در تهران برگزار می شود.

همچنین ببینید

بازدید علمی بسیجیان شهرستان مرند از شرکت صنایع خاک چینی

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی ،بسیجیان نوجوان پایگاه مقاومت شهدای …