خانه / اخبار / اخبار رسانه های استانی / شعار توليد دانش بنيان، اشتغال آفرين يک حکم حکومتي است

شعار توليد دانش بنيان، اشتغال آفرين يک حکم حکومتي است

جلسه ستاد اقتصاد دانش بنیان و اشتغال آفرین آذربایجان شرقی به ریاست عابدین خرم استاندار محترم و با حضور دانشگاهیان ، مسئولین استانی و شرکت های دانش بنیان و شتاب دهنده در محل استانداری برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی ،پژوهشی و فناوری جلسه اقتصاد دانش بنیان آذربایجان شرقی در محل استانداری روز یکشنبه هشتم خرداد ماه جاری برگزار شد .

استاندار آذربايجان شرقي در این جلسه گفت شعار امسال که توسط مقام رهبري تعيين شده است براي مديريت استان نه به عنوان يک شعار بلکه به عنوان راهبرد و حکم حکومتي بايد سرلوحه تمامي کارگزاران قرار بگيرد و در اين راه تلاش هاي شبانه روزي به انجام برسد.

عابدين خرم روز يکشنبه در جلسه ستاد اقتصاد دانش بنيان و اشتغال آفرين استان اظهار کرد: اقتصاد دانش بنيان بايد منجر به سهولت خدمات اينترنتي و نيز برداشتن گام هاي بلند همراه باشد.

وي با بيان اينکه مديريت استان در صدد رفع هر گوه مانع بر سر راه فعاليت شرکت هاي دانش بنيان است تصريح کرد و در اين راستا بايد ظرف ماه هاي آينده شاهد بازشکوفايي اين شرکت ها به خصوص در حوزه اقتصاد باشيم چرا که زيرساخت ها و امکانات اين امر در استان فراهم است.

اين مقام ارشد استاني  با  اشاره به اينکه  شرکت هاي دانش بنيان بايد فضاي علمي استان را ترميم کنند، ادامه داد: در اين زمينه دانشگاه ها، مراکز علمي  و تحقيقاتي، بخش خصوصي، صنعت و معدن بايد در کنار هم و به عنوان مکمل همديگر عمل کنند چراکه جدايي در اين مسير منتج به نتايج هدف گذاري ها نخواهد شد.

وي  افزود: شعار امسال که توسط مقام رهبري تعيين شده است براي مديريت استان نه به عنوان يک شعار بلکه به عنوان راهبرد و حکم حکومتي بايد سرلوحه تمامي کارگزاران قرار بگيرد و در اين راه تلاش هاي شبانه روزي به انجام برسد.

خرم با اشاره به اينکه توانمندي هاي شرکت هاي دانش بنيان ما را به آينده تحقق اهداف اقتصاد دانش بنيان اميدوارتر مي کند، يادآور شد: بايد مدلي در استان تعريف و تدوين شود که نتايج آن براي مردم و صاحبان صنعت و تجارت ملموس تر باشد.

وي از احصاي اهداف، راهبردها و شرايط آذربايجان شرقي در حوزه دانش بنيان ها خبر داد و با اشاره به اينکه ماه ها در اين زمينه کارهاي کارشناسي صورت گرفته است، گفت: بايد اقدامات خوب سال هاي گذشته تکميل شود.

استاندار آذربايجان شرقي تلاش براي هويت سازي و مسئوليت پذيري دانشگاه ها و بخش خصوصي منجر به هم افزايي را بسيار مهم دانست و تقويت نيروي انساني فعال و کارآمد در صنايع، معادن و کشاورزي و تسهيل فضاي کسب و کار در شرکت هاي دانش بنيان را از عوامل موثر در تحقق هدف گذاري استان در زمينه اقتصاد دانش بنيان عنوان کرد.

خرم با اشاره به اينکه امسال اعتبارات مناسبي براي توسعه گسترش دانش بنيان ها به آذربايجان شرقي اختصاص مي يابد، اظهار داشت: مي توان با تقويت اين شرکت ها و شتاب دهنده ها حتي در حوزه صادرات نيز وارد عرصه شد که البته در اين خصوص مذاکراتي با جمهوري هاي آذربايجان و ارمنستان انجام شده و آنها براي شروع همکاري ها اعلام امادگي کرده اند.

وي با تاکيد بر توسعه فن بازار در آذربايجان شرقي، افزود: در اين زمينه بايد مساله محور اقدام کنيم و با توليدات استاندارد و قابل رقابت به عرصه هاي صادراتي ورود قدرتمند داشته باشيم.

خرم يادآور شد: نگرش مديرت استان به موضوع دانش بنيان ها به هيچ عنوان تشريفاتي و نمايشي نيست و بايد در اين راستا محصولات منجر به توليد ثروت براي استان شود.

همچنین ببینید

بازدید علمی بسیجیان شهرستان مرند از شرکت صنایع خاک چینی

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی ،بسیجیان نوجوان پایگاه مقاومت شهدای …