خانه / اخبار / اخبار رسانه های استانی / پیوند عمیق مفهوم جهاد تبیین با شعار سال

پیوند عمیق مفهوم جهاد تبیین با شعار سال

مهدی چیت ساز سال 1377 در یک خانواده ایثارگر و فرهنگی در آذرشهر متولد شد وی تحصیلات دوره کارشناسی خود را در دانشگاه فرهنگیان علامه امینی تبریز به پایان رسانده و هم اکنون در رشته روانشناسی عمومی در دانشگاه شهید مدنی تبریز ادامه تحصیل میدهد .

وی یکی از بسیجیان فعال عرصه فرهنگی است و در زمینه های بسیاری از جمله حوزه اجتماعی در شاخه تعلیم و تربیت اردوهای جهادی فعالیت کرده .

چیت ساز هم اکنون به عنوان کارشناس مشاور و فرهنگی و هنری اداره آموزش و پرورش آذرشهر مشغول به خدمت است .

این جوان دهه هفتادی کارگاه هایی در سطح کشور برگزار کرده و خود شخصا در بیش از یکصد کارگاه ، نشست و کنفرانس شرکت داشته است .

ایشان عضو بنیاد ملی نخبگان معاونت علمی ریاست جمهورهستند .

مهدی چیت ساز در طول دوران تحصیلش در دانشگاه فرهنگیان فعالیت های علمی مختلفی داشته و مانند یک بسیجی همواره فعال جهادی بوده ، ایشان در دانشگاه فرهنگیان علامه امینی و زمانی که دانشجو بودند به عنوان معاون علمی بسیج دانشجویی دانشگاه ، مسئول قرارگاه شهید احمدی روشن دانشگاه فرهنگیان و دبیر کانون جهاد علمی و فرهنگی ایثار مجموعه فرهنگیان علامه امینی فعالیت کرده است .

این جوان پر استعداد و فعال دهه هفتادی تحصیلات دانشگاه فرهنگیان خود را با رتبه اول به پایان رساند و البته این پایان ماجرا نبود و وی هم اکنون عضو استعداد های درخشان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان شرقی است .

وی هم اکنون رییس خانه نخبگان معاونت علمی سپاه عاشورا در آذرشهر است .

-آقای چیت ساز اینطور شروع کنیم ، نظر و احساستان به عنوان یک جوان با استعداد راجع به شعار سال رهبر انقلاب اسلامی رو بیان کنید :

با سلام و خسته نباشید ،مقام معظم رهبری سال1401 را سال «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» معرفی کردند خب روشن است که هدف معظم ‌له ریل گذاری هدفمندِ حرکت‌های نظام است ، تأکید رهبر فرزانه انقلاب بر دانش بنیان بودن تولید، به عنوان یکی از ویژگی‌های بارز آن است که با مفهوم اخیر جهادتبیین نیز پیوندی عمیق دارد ، امیدوارم جوانان کشور پاسخ اعتماد رهبری را بجا بیاوریم .

-آقا مهدی شنیدیم تبحر خاصی تو کسب رتبه در جشنواره های کشوری دارین! درسته؟ برامون توضیح بدید از رتبه های کسب شده :

 

اختیار دارین ، تو جشنواره های متعددی شرکت و تونستم رتبه کسب کنم مثلا در جشنواره سرو سرخ که در سالگرد سردار دلها شهید سپهبد قاسم سلیمانی برگزار شد در زمینه لوگو تایپ رتبه یک کشوری رو کسب کردم ، یکبار هم رتبه اول کشور در تولید رسانه های آموزشی تعلیم وتربیت و ایده پردازی آموزشی رو تونستم بدست بیارم.

سال گذشته هم در بیست و نهمین دوره جشنواره دانشجوی نمونه ی کشوری سال 1400 وزارت علوم تحقیقات و فناوری به عنوان دانشجوی نمونه کشور انتخاب شدم .

زمانی که دانشجوی دانشگاه فرهنگیان بودم به عنوان سردبیر نشریه علمی تخصصی مکتب این دانشگاه فعالیت میکردم که رتبه دوم  در جشنواره رسش قلم رو تونستم کسب کنم .

 

– جناب چیت ساز از فعالیت های علمی کنونی خودتون بگید برامون :

من در طول دوران دانشگاهی ام چندین مقاله در مجلات داخلی و خارجی به چاپ رساندم که موضوع تخصصی مقالات روانشناسی ، علوم تربیتی و مدیریت این حوزه بود

چندین کتاب تالیف و ترجمه داشتم که یکی از اونها ،پارسال کتابی با نام «آینده فناوری در حوزه آموزش» رو ترجمه کردم که در بازار و در دسترس عموم است کتاب جالبی بود ، موضوعیت این کتاب نقش هوش مصنوعی در تعلیم و تربیت بود .

الان هم تو شهرمون آذرشهر و دبیرستان شاهد شهید حسین اسدی به عنوان یک معلم مشغول تدریس هستم که البته برای تدریس ریاضی کنکوری ها در تبریز هم با آموزشگاه ها همکاری میکنم .

البته یک ایده و طرح ثبت شده هم دارم .

-آقای چیت ساز رابطه تان با سیاست چطور است؟ وقت میکنید که مسائل سیاسی را هم دنبال کنید؟

اتفاقا خودم هم فعالیت سیاسی انجام میدهم و علاقه مند به اخبار سیاسی کشور هستم . الان به عنوان معاون علمی حوزه فجر سپاه آذرشهر فعالیت دارم .

 

-آقا مهدی شما در حوزه پژوهش هم فعال هستید و مثل اینکه در این حوزه از شما در سطح کشور تقدیر شده درسته؟

من در سال های 1398 و 1400 پژوهشگر برگزیده کشور شدم .

-سوال آخر : مشوق اصلی شما برای موفیقت هایی که بدست آوردید چه کسی بوده ؟

اول پدرم بعد دایی عزیزم

پدرم از همان دوران مدرسه همیشه به فعالیت های علمی تشویقم میکرد و دایی ام آقای محمد حقیقی چون خودش جزو 1% دانشمند برتر دنیاست و هم اکنون عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی سهند در رشته مهندسی شیمی هستند یکی از مشوقان و الگوهای بنده برای مسیر علمی زندگی ام بودند .

 

-حرف و سخن پایانی :

تشکر میکنم از اینکه این مصاحبه را ترتیب دادید و قطعا چنین کارهایی باعث ایجاد انگیزه بیشتر بین جوانانی که امروزه  در حوزه علمی کشور فعال هستند خواهد شد .

و تشکر ویژه از جناب سرهنگ ارسلانی معاونت محترم علمی سپاه عاشورا دارم که در این چند سال حامی مالی و معنوی نخبگان استان آذربایجان شرقی بودند .

 

 

همچنین ببینید

بازدید علمی بسیجیان شهرستان مرند از شرکت صنایع خاک چینی

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی ،بسیجیان نوجوان پایگاه مقاومت شهدای …