خانه / اخبار / اخبار رسانه های استانی / روز ملی فناوری ، نماد استقلال علمی

روز ملی فناوری ، نماد استقلال علمی

روز ملی فناوری هسته ای، روز ۲۰ فروردین در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران است. این روز به مناسبت ۲۰ فروردین ۱۳۸۵ و اعلام دستاوردهای هسته‌ای قابل توجه در آن روز نامگذاری شده‌است که هر ساله این روز با رونمایی از دست آود های جدیدی در حوزه هسته ای همراه می شود .

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری سپاه عاشورا ، مسئول این سازمان در پیامی به شرح زیر این روز ملی را گرامی داشتند :

 

نادر ارسلانی مسئول بسیج علمی سپاه عاشورا در این پیام گفت :بیستم فروردین در تاریخ جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز ملی فناوری هسته ای ثبت و نماد خودباوری علمی و جوانان مومن و انقلابی و تداعی کننده عزت و اقتدار این مرز و بوم در عرصه علم و فناوری است.

وی ادامه داد ، بیستم فروردین ماه ۱۳۸۵برابر با ۹ آوریل ۲۰۰۷ از طریق افتتاح پروژه راه اندازی دومین مجموعه جدید سانتریفیوژهای تأسیسات هسته ای نطنز با ورود به مرحله صنعتی غنی سازی اورانیوم، به بزرگ ترین دستاورد تاریخ خود دست یافتیم و تا به امروز این مهم به همت جوانان دانشمند کشور روز به روز گسترده تر شد و حالا ما در دنیا حرف های زیادی برای گفتن داریم .

وی گفت با توجه به عنوان نام گذاری سال جدید توسط رهبر معظم انقلاب « تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین » استفاده از فناوری انرژی هسته ای در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین در راستای افزایش و کیفی سازی تولید و ایجاد اشتغال ضروری است.

ایشان در پایان خطر نشان کردند در سال جدید هم قطعا همانند گذشته شاهد شکوفایی علم ، پژوهش و فناوری علی الخصوص در زمینه انرژی صلح آمیز هسته ای خواهیم بود .

یاد و خاطر شهدای هسته ای عزیز و جهادگر کشور گرامی باد

روحشان شاد

 

سرهنگ پاسدار نادر ارسلانی

مسئول سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری سپاه عاشورا

 

همچنین ببینید

بازدید علمی بسیجیان شهرستان مرند از شرکت صنایع خاک چینی

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی ،بسیجیان نوجوان پایگاه مقاومت شهدای …