خانه / اخبار / اخبار رسانه های استانی / سومین نشست رویداد صنعتی

سومین نشست رویداد صنعتی

نشست فعالان صنعت با رویکرد حل معضلات و مشکلات گروه های صنعتی استان به میزبانی معاونت علمی ، پژوهشی و فناوری سپاه عاشورا برگزار گردید.

در این جلسه که در محل ساختمان شهید مدنی بسیج علمی استان و با حضور نخبگان صنعت ، نمایندگان اداره صمت استان ، بسیج مهندسین و دانشگاه ها به ریاست مسئول بسیج علمی سپاه برگزار شد ، در مورد مرتفع سازی مشکلات واحد های تولیدی و نخبگان بحث و تبادل نظر شد .

 

نادر ارسلانی مسئول بسیج علمی استان در این نشست با توجه به حساسیت موضوع با اشاره بر سیاست های مجموعه علمی و پژوهشی سپاه عاشورا مبنی بر کاهش هزینه های واحد های تولیدی صنعتی گفت ، ما آمادگی لازم را داریم تا با بومی سازی قطعات وارداتی کارخانجات صنعتی هزینه های واردات دستگاه ها و قطعات آن ها را کاهش دهیم .

این عرض بنده در راستای بیانات ارزشمند و تاکید رهبر عظیم الشان انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای مبنی بر بومی سازی قطعات صنعتی برای مقابله با تحریم های ظالمانه و جنگ اقتصادی دشمن است .

وی گفت ،معاونت علمی و پژوهشی سپاه عاشورا آمادگی این را دارد تا قطعه وارداتی را از کارخانجات تحویل گرفته و نمونه بومی سازی شده آن را بطور رایگان در اختیار این مجموعه ها قرار دهد .

مهندس یاری نماینده بسیج مهندسان استان نیز گفت ، واحد های تولیدی مستقر در کوجووار تبریز که بیشترین نقش در صادرات لوازم خانگی کشور را به مقاصد عراق و افغانستان دارند با مشکلات گردش مالی مواجه هستند .

دکتر فیروزی مسئول کارگروه صنعت معاونت علمی پژوهشی سپاه با اشاره بر اینکه باید گروه های تولیدی بغیر از صنعت را هم مورد توجه و حمایت قرار دهیم گفت ، گروه های پوشاک هم خود واحد های کثیری هستند که افراد زیادی در آن واحد ها مشغول بکار هستند .

دکتر شهرام عالی پور دبیر خانه نخبگان مجموعه علمی پژوهشی سپاه با اشاره بر فعالیت 4800 واحد تولیدی در سطح استان گفت متاسفانه گاها شاهد سیر صعودی تعطیلی واحد ها هستیم که البته به حمدالله به همت بسیج علمی استان حمایت های خوبی در حال انجام است .

 

نادر ارسلانی در انتها اضافه کرد ، مشکل اصلی واحد های تولیدی استان هزینه تمام شده آن هاست که این یک اخلال بزرگ در گردش مالی این مجموعه ها ایجاد میکند ، ما با همت نخبگان مجموعه علمی پژوهشی از طریق بومی سازی قطعات ، کاهش هزینه های این عزیزان را تضمین میکنیم .

همچنین ببینید

بازدید علمی بسیجیان شهرستان مرند از شرکت صنایع خاک چینی

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی ،بسیجیان نوجوان پایگاه مقاومت شهدای …