خانه / اخبار / اخبار رسانه های استانی / انعقاد تفاهم نامه مشترک نماینده شرکت پیشگامان با دانشگاه آزاد اسلامی استان

انعقاد تفاهم نامه مشترک نماینده شرکت پیشگامان با دانشگاه آزاد اسلامی استان

تفاهم نامه همکاری علمی میان نماینده شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج در آدربایجان شرقی با دانشگاه آزاد اسلامی استان،در جلسه روز سه ۹ آذرماه ۱۴۰۰ به میزبانی ریاست دانشاه آزاد و با حضور معاونین این نهاد منعقد و به امضای طرفین رسید.

 

به گزارش پایگاه خبری سازمان بسیج علمی ،پژوهشی  فناوری استان ، این تفاهم نامه با پیشنهاد سرهنگ نادر ارسلانی نماینده شرکت پیشگامان و با هدف تحقق بخشیدن به اهداف انقلاب و اجرای منویات مقام معظم رهبری در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید، استفاده بهینه از ظرفیت‌های طرفین، توسعه همکاری‌های علمی ،پژوهشی و ایجاد فرصت‌های شغلی است.

دکتر جوان پور رئیس دانشگاه آزاد استان آذربایجان شرقی ،در مراسم انعقاد این تفاهم نامه اظهار کرد: هم‌افزایی موثر توانمندی و شایستگی‌های سازمان بسیج علمی و دانشگاه آزاد استان تاثیر بسزایی در توسعه فعالیت‌های هر دو نهاد خواهد گذاشت .

وی همچنین عملیاتی شدن تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد و سازمان بسیج علمی سپاه عاشورا مایه خیر و برکت برای استان دانست .

نادر ارسلانی هم در این باره خاطرنشان کرد : مرکز نوآوری شهید فخری زاده بستر مناسبی برای استقرار و فعالیت نخبگان ایجاد کرده است . معاونت علمی سپاه عاشورا آماده ی حمایت های مادی و معنوی از دانشجویان مبتکر دانشگاه آزاد اسلامی استان است .

وی با اشاره به فرموده ی مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان گفت ؛

《《《راه حلهای فناورانه و خلق فناوری یکی از تکالیف اصلی نخبگان در حل مسائل کشور است》》》

دیدگاه رهبر عظیم الشان انقلاب این است : اگر میخواهید عزت داشته باشید ، اگر می‌خواهید آقا باشید ، العلم و سلطان .

ارسلانی همچنین افزود؛ علم و فناوری را به سمت مردمی شدن ببریم .

وی با اشاره به سیاست معاونت علمی سپاه عاشورا گفت ؛

شعارمان این است 《 هر پایگاه مقاومت یک هسته ی فناور 》

در کنار این مهم سه مسئله ایجاد کردیم ، هسته های دانشی 《 هسته‌ی احساع مسائل و ارائه راهکار متناسب با مسائله 》 ،دوم هسته ی توانمند ساز 《بالابردن توانمندی علمی آحاد مردم و بسیجیان 》، سوم هسته ی گفتمان ساز و جریان ساز و حمایت از نخبگان از این طریق انجام می‌پذیرد.

وی خاطر نشان کرد ، اصل قضیه روی مسئله محوری و محصول محوریست که در کنار آن از نمونه سازی حمایت کامل می‌کنیم.

نادر ارسلانی با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت ها و امکانات دانشگاه آزاد استان در جهت بهره وری و ایجاد مراکز رشد و نوآوری تاکید و خاطر نشان کرد ، شرکت پیشگامان و معاونت علمی سپاه عاشورا آماده همکاری در این راستا با دانشگاه آزاد هستند تا به شعار ایده تا ثروت تحقق بخشیم .

در انتهای جلسه نیز دو طرف با امضای تفاهم نامه همکاری های علمی بین سازمان بسیج علمی و دانشگاه آزاد استان ، بر گسترش تعامل بین دو نهاد تاکید کردند.

 

همچنین ببینید

بازدید علمی بسیجیان شهرستان مرند از شرکت صنایع خاک چینی

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی ،بسیجیان نوجوان پایگاه مقاومت شهدای …