خانه / معاونت پژوهش و فناوری بسیج دانشجویی / گفتگو با بهنام باقری نویسنده کتاب سلول های بهاری

گفتگو با بهنام باقری نویسنده کتاب سلول های بهاری

ایران عنوان هشتمین کشور دنیا و اولین کشور دارای صنعت سلول درمانی خاورمیانه را دارا می باشد که امروزه به عنوان توریسم درمانی در جهت درمان بیماری های صعب العلاج کاربرد دارد. این افتخارات مرهون تلاش های شبانه روزی امثال دکتر حسین بهاروند ها است که زندگی خود را وقف اهداف مقدس خود کرده اند.

بهنام باقری نویسنده کتاب سلول های بهاری در گفتگو با واحد خبری مدیریت پژوهش و فناوری بسیج دانشجویی آذربایجان شرقی با روایت چگونگی شکل گیری سلول های بنیادی به تلاش های دکتر بهاروند در راستای رسیدن به صنعت سلول درمانی اشاره  و ایشان را به عنوان الگویی جهت معرفی به قشر جوان و دانشجو معرفی کرد که با همه تحریم ها و سختی ها توانسته به چنان توفیقاتی دست یابد.

ایشان در ادامه افزود به نقل از مقام معظم رهبری اگر آمریکا می توانست همچون شورای حکام که بر علیه سازمان انرژی اتمی اقدام کرد برای نابودی دانش سلول های بنیادی نیز برنامه ای طراحی می کرد.

باقری در ادامه به نقش زن و اهمیت خانواده در توفیقات دکتر حسین بهاروند پرداخت و با اشاره به جمله معروف امام خمینی (ره) که فرموده بودند: از دامن زن مرد به معراج می رود به نقش آفرینی همسر ایشان در پیشرفت ها و توفیقات دکتر بهاروند اشاره نمود.

بهنام باقری در پاسخ به اینکه خواندن این کتاب بیشتر برای چه طیفی مناسب می باشد گفت: این کتاب می تواند سه مخاطب عمده داشته باشد. ابتدا قشر مسئولین و در رأس مسئولیت اجرایی کشور، ریاست جمهوری مخاطب اصلی این کتاب می باشد و در وهله دوم مطالبه گری از مسئولین می باشد که چرا چنین ظرفیت ها و پدیده های فاخر در محافل علمی گمنام هستند و مخاطب سوم جوانان و دانشجویان نخبه می باشد که به عنوان سوژه زندگی چالش برانگیز و با طی برهه های عجیب و غریب زندگی دکتر بهاروند تحت تأثیر تلاش و انگیزه ایشان قرار می گیرند.

نویسنده کتاب سلول های بهاری در ادامه در خصوص کار گروهی بیان داشت: حتما برای شروع کار بزرگ نیاز به رهبر و لیدر هست و در خصوص موضوع کتاب همراه این رهبر یک تیم و گروهی بوده است که توانستند این دانش را به فناوری تبدیل کنند.

همچنین ببینید

مبتکر طرح «شیر گیاهی پروتئین دار ویژه دیابتی ها»: حضور در تشکل بسیج منجر به پویایی بیشتر من در اجرای طرح های تحقیقاتی ام شد

فرزانه پورحبیب، محقق و پژوهشگر و دانشجوی بسیجی دانشگاه تبریز با اشاره به تمام ناملایماتی …