خانه / اخبار / تهیه بانک اطلاعات قطعه سازان گمنام کشور توسط خانه نخبگان آذربایجان‌شرقی

تهیه بانک اطلاعات قطعه سازان گمنام کشور توسط خانه نخبگان آذربایجان‌شرقی

بانک اطلاعات قطعه سازان گمنام کشور توسط خانه نخبگان سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان آذربایجان‌شرقی تهیه می‌شود.

دکتر شهرام عالی پور، دبیر خانه نخبگان سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری  استان  درگفتگو  با خبرنگار ما با اشاره به راه‌اندازی سایت معرفی سازندگان قطعات پالایشگاهی  و صنایع خودرو سازی و لوازم خانگی و تجهیزات پزشکی در استان آذربایجان‌شرقی، اظهارداشت: خانه نخبگان استان آمادگی دارد تمام قطعات مورد نیاز صنایع را بومی سازی و نیازهای آنان را برطرف کند.

وی ادامه داد: اعضای خانه نخبگان کارگروه صنعت دارای این ظرفیت است که بتواند از طریق قطعه سازان و ظرفیت داخلی خانه نخبگان مشکلات و نیازهای مربوط به واحدهای صنعتی را شناسایی کرده و در جهت رفع آنها اقدام کند. و به جرئت می توان گفت کیفیت قطعات تولیدی داخل نیز قابل رقابت با قطعات خارجی است.

وی این مجموعه را در راستای حمایت از تولید داخل و معرفی سازندگان قطعات داخلی ذکر کرد وگفت: هدف ما حمایت از تولید و جلوگیری از خروج ارز از کشور است.

 دبیر خانه نخبگان آذربایجان شرقی با اعلام اینکه بسیاری از قطعه سازان حرفه‌ای کشور در حال فعالیت هستند اما چندان شناخته شده نیستند، گفت: هدف ما معرفی تولیدات این قطعه سازان به بازارهای داخلی و حتی خارجی است.

عالی پور با اعلام اینکه این تولید کنندگان و قطعه سازان در سایت www.belmi.ir  فعالیت خودشان را متمرکز می‌کنند، افزود: شناسایی تولید کنندگان و قطعه سازان یکی از برنامه‌های  اولویت دار ما است، پس از تهیه بانک اطلاعات قطعه سازان گمنام درصدد هستیم  ازظرفیت آنها برای تامین قطعات و نیازمندی‌های داخلی استفاده کنیم

وی ادامه داد: معرفی قطعات تولید شده توسط تولید کنندگان و قطعه سازان گمنام از دیگر برنامه‌های راهبردی مجموعه ما است،هدف گذاری برای اتصال تولید کنندگان قطعات به مصرف کنندگان واقعی از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده است.

 عالی پور با اعلام اینکه بارها و بارها مشاهده کردیم  تعدادی از واحدهای تولیدی در کشور معطل قطعات هستند و با توجه به شرایط تحریم امکان تهیه آن در داخل کشور وجود ندارد، گفت: در کشور ما تولید کنندگان و قطعه سازانی وجود دارند که کمیاب‌ترین قطعات را می‌سازند و اگر نمونه مشابه وجود داشته باشد نسبت به مهندسی معکوس آن اقدام می‌کنند.

عالی پور بیان کرد :در حال حاضر در مجموعه‌ای که فعالیت می‌کنم، بسیاری از قطعات وارداتی را می‌سازیم، مشکل اینجاست که این سازندگان ،محلی برای معرفی و ارائه کالاهای تولیدی خودشان ندارند، در نتیجه تصمیم گرفته ایم  با راه اندازی این سایت مشکل دسترسی نیازمندان واقعی به قطعات تولیدی کشور را فراهم کنیم.

وی با اشاره به همکاری سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان آذربایجان‌شرقی  برای تهیه بانک اطلاعاتی جامع قطعه سازان استان، گفت: رایزنی‌های اولیه در این حوزه آغاز شده است و مقرر شد با همکاری همدیگر نسبت به راه اندازی این مجموعه اقدامات بعدی انجام شود.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …