خانه / اخبار / ارائه راهکار علمی برای حل مشکلات شهری توسط نخبگان

ارائه راهکار علمی برای حل مشکلات شهری توسط نخبگان

به منظور هم افزایی و استفاده از نظرات فنی و علمی اعضای خانه نخبگان، جلسه مشترک رییس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی و اعضای خانه نخبگان این سازمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی و پژوهشی ،در این دیدار موضوعات گوناگونی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

مهم ترین و کاربردی ترین موضوع جلسه احصاء و بررسی مشکلات و چالش های شهری بود که مقرر گردید هر کدام از اعضای خانه نخبگان پنج چالش شهری را در زمینه های مختلف از جمله محیط زیست، صنعت، گیاهان دارویی، انرژی و … به طور مشروح بیان کرده و برای یک مورد از این چالش ها و مشکلات مطرح شده راهکار دقیق علمی و عملیاتی ارائه دهند.

موضوع تجاری سازی برای محصولات تولیدی نخبگان، مشاوره کسب و کار و بازاریابی ، راهکارهای بهینه فرآوری گیاهان دارویی از جمله موضوعاتی بود که توسط اعضای خانه نخبگان مطرح شد.

استقرار پایگاه مدیریت جهادی در سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری یکی از پیشنهادات مطرح شده در این جلسه بود تا به این صورت نخبگان به راحتی بتوانند مشکلات را شناسایی کرده و راهکارهای مربوط به اجرای آن را مطرح کرده و حتی دلائل عدم عملیاتی شدن آن را نیز بررسی کنند.

اهمیت دادن به شرکت های دانش بنیان و جهت دهی به فعالیت نخبگان در جهت تاسیس شرکت دانش بنیان و ارائه فعالیت های علمی خود از طریق این شرکت ها از دیگر مواردی بود که نخبگان سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری بر آن تاکید کردند.آنها معتقد بودند دانش بنیان ها از فکر نخبگان ایجاد می شود بنابراین نخبگان حتما باید به سمت دانش بنیان ها سوق داده شوند.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …