خانه / اخبار / لازمه تحول در ارسباران تاسیس شرکت های دانش بنیان است

لازمه تحول در ارسباران تاسیس شرکت های دانش بنیان است

شهرستان اهر قطب منطقه ارسباران بوده و لازمه تحول در ارسباران تاسیس شرکت های دانش بنیان است.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی ،نادر ارسلانی رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، درنشست مجمع عالی بسیج در شهرستان اهر  بر نقش علم و فناوری در توسعه شهرستان اهر و چگونگی حل مشکلات آن با تکیه بر یافته های علمی تاکید کرد.

وی با اشاره به حل مشکلات موجود در شرکت های موجود در شهرک فناوری صنعتی شهرستان اهر گفت:یکی از مشکلات موجود مربوط به سد باطله معادن مس است که نسبت به رفع این مشکلات راهکارهایی ارائه شد.همچنین نسبت به تولید محصولات بهداشتی صابون گیاهی حمایت هایی که قرار بود انجام شود صورت گرفت .

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه شهرستان اهر قطب منطقه ارسباران است تصریح کرد: در این منطقه بیکاری معضل بزرگی است و لازمه از بین بردن بیکاری، رویکرد تحولی و توجه به اقتصاد دانش بنیان است. متاسفانه در منطقه ارسباران و خصوصا شهرستان اهر در راستای ایجاد شرکت دانش بنیان تاکنون تلاشی انجام نشده و تنها یک مرکز رشد در دانشگاه آزاد اسلامی اهر به تازگی تاسیس شده و نیاز است در این منطقه شرکت های دانش بنیان ایجاد و تقویت شوند.

معاون علمی پژوهشی و فناوری سپاه عاشورا خواستار حمایت های زیرساختی در شهرستان اهر از سوی نمایندگان مجلس و مسوولان مربوطه شد و افزود: ارزش افزوده، توسعه و اشتغال پایدار در اقتصاد دانش بنیان نهفته است و باید مسئولان منطقه ارسباران در ایجاد و تقویت زیرساختهای دانش بنیان تلاش نمایند تا بتوانند این منطقه را به رشد و توسعه برسانند.

ارسلانی تصریح کرد:دلیل اصلی عدم اشتغال و توسعه پایدار در شهرستان اهر نبود اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان است و در این راستا ایجاد هسته های فناور به منزله اینکه هر پایگاه محله، مسجد، دانشگاه و مدرسه  ضروری است این هسته که متشکل از سه تا هفت مخترع و مبتکر است و قلب تپنده آن روی یک فناوری معکوس قرار دارد باعث می شود شهرستان اهر  در حوزه اقتصاد دانش بنیان به رشد و توسعه برسد.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …