خانه / اخبار / بررسی علمی چالش های استانی مهم ترین اولویت بسیج اساتید

بررسی علمی چالش های استانی مهم ترین اولویت بسیج اساتید

نشست تخصصی آب پیرامون بررسی مشکلات و چالش های کمبود آب، خشکسالی، کاهش نزولات جوی  با حضور نخبگان، کارشناسان و متخصصان حوزه آب توسط سازمان بسیج اساتید آذربایجان شرقی در تالار شهید باکری دانشگاه تبریز برگزارشد.

دکتر رضا محمدی، رئیس سازمان بسیج اساتید آذربایجان شرقی در نشست تخصصی آب، بررسی علمی مشکلات و چالش های استانی  و ملی را یکی از مهم ترین اولویت های بسیج اساتید ذکر کرد و افزود: سازمان بسیج اساتید مسوولیت خطیری بر عهده دارد و باید در حل مشکلات پیشگام باشد.

وی ادامه داد: بررسی و ارائه راهکارعلمی برای حل مشکلات و چالش ها از اولویت های این مجموعه است.

وی از تاسیس اندیشگاه بسیج اساتید خبرداد و افزود: سازمان بسیج اساتید با تاسیس اندیشگاه استانی مشکلات را احصاء کرده و در کل کشور فعال بوده و به این ترتیب حل مسائل را بر عهده دارد و تا کنون برای تعدادی از مشکللات  چالش ها بسته های پیشنهادی آماده شده است که در جهت مطالبه گری و حل مشکلات استانی در اختیار دولت آینده نیز قرار می گیرد.

دانشیار گروه شیمی دانشگاه تبریز با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرد: بسیج اساتید به عنوان قشر پیشرو خود را ملزم می داند تا در تحقق منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب فعال بوده و آن را به گفتمان تبدیل کند و این بیانیه را به عنوان سند راهبردی بر اساس یک سری شاخص های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی ارایه دهیم.

وی در ادامه بحران کمبود آب و خشکسالی را یک موضوع انکار ناپذیر دانست و گفت: اکنون استان خوزستان و سیستان و بلوچستان به شدت دچار کمبود آب شده اند و مطمئنا در طی سال های آینده استان آذربایجان شرقی نیز با این موضوع درگیر خواهد بود و ما از اکنون در صدد هستیم با همفکری متخصصان دانشگاهای مختلف استان و کشور راهکار مناسبی برای آن ارائه دهیم.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …