خانه / اخبار / 51 درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند

51 درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیر عامل بیمه سلامت در تبریز گفت: بیمه سلامت با ۴۲ میلیون نفر جمعیت تحت پوشش، ۵۱ درصد جمعیت کشور را زیر چتر حمایتی دارد.

محمدمهدی ناصحی ، مدیر عامل بیمه سلامت کشور امروزپنجشنبه 16 بهمن در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اعلامی این خبر گفت: بیمه سلامت بزرگترین بیمه اجتماعی در کشور است، اظهار داشت: بیمه سلامت با 5 صندوق بیش از 42 میلیون نفر را تحت پوشش بیمه درمانی قرار داده که صندوق روستاییان و عشایر با 21 میلیون عضو، بیشترین عضو تحت پوشش بیمه سلامت را دارد.

وی همچنین از اجرای نظام پزشک خانواده و طرح ارجاع در چهار استان کشور به صورت پایلوت از هفته های آینده خبر داد و افزود: جمعیت ۵۰۰ هزار نفری در استان های چهار محال و بختیاری، کردستان، کرمان و یزد تحت پوشش قرار می گیرند تا مراقبت های دیابت و فشار خون به صورت ویژه و مستمر انجام شود.

مدیر عامل بیمه سلامت اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک را یکی از طرح های بسیار مهم بیمه سلامت ذکر کرد و افزود:در راستای به روز بودن خدمات بیمه، ارایه خدمات مناسب، هدف دار کردن منابع و خدمت هرچه بهتر مردم کار مهمی به نام نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی را راه اندازی کردیم و علاوه بر اولویت قراردادن بحث آموزش، مشوق‌های لازم را مصوب کردیم که بازای هر نسخه الکترونیکی مبلغ مازادی برای پزشکان پرداخت کنیم.

ناصحی افزود: 95درصد مطب‌های کشور به سامانه نسخه نویسی الکترونیک متصل شده‌اند که 50 درصد مطب ها در حال نسخه نویسی است و زیر ده درصد مداوم در حال استفاده از سامانه نسخه نویسی الکترونیکی هستند که باید روند استفاده از این سامانه توسعه یابد.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …