خانه / اخبار / اساتید بسیجی اندیشه های شهید سلیمانی را تبیین کنند

اساتید بسیجی اندیشه های شهید سلیمانی را تبیین کنند

وبینار تخصصی نقش اساتید بسیجی در پیشرفت های علمی  توسط بسیج اساتید و همکاری سازمان علمی و پژوهشی و فناوری  آذربایجان شرقی برگزار شد.

در ابتدای جلسه دکتر جلال شیری معاون علمی پژوهشی سازمان بسیج اساتید سپاه عاشورا هدف از برگزاری این همایش را تبیین نقش بسیج و اساتید بسیجی در ارتقای علمی کشورعنوان کرد و افزود: یکی از رسالت های بسیج ورود به مسائل و نیازهای اساسی کشور بوده و ایجاد استقلال علمی و فنی در همه زمینه ها از اهداف سازمان بسیج اساتید است.

دکتر مجیدی رئیس دانشگاه تبریز در این مراسم با ذکر خاطرات و چگونگی شعله ور شدن قیام مردم و حرکت های انقلابی گفت: نبود استقلال و آزادی در کشور، وجود فقر بیش از اندازه، بی اعتنایی به خواسته های مردم، توهین به مقدسات و … از جمله عواملی بود که مردم را برای یک خیزش عمومی آماده کرد و آنها به رهبری حضرت امام خمینی( ره) به پا خواسته و انقلاب را پیروزی رساندند.

وی با اشاره به نقش اساتید بسیجی در تربیت نیروهای انقلابی افزود: تفکر بسیجی باعث تربیت شهید باکری و سلیمانی شده است و اگر در شرایط فعلی اساتید ما خودشان را با این الگوها تطبیق دهند و تفکر آنها را ترویج کنند باعث ماندگاری در جامعه می شود.

رئیس دانشگاه تبریز ادامه داد: باید تلاش کنیم اندیشه این شهدا به عنوان راهبرد اساسی مد نظر جامعه علمی قرار گیرد.باید توجه کنیم ادامه دادن راه این شهیدان بزرگوار با شعار دادن به جایی نمی رسد.

دکتر مجیدی با اشاره به تجمع عظیم مردمی هنگام شهادت سردار سلیمانی خاطرنشان کرد:خلوص در کارها یکی از مهم ترین ویژگی های سردار شهید سلیمانی بود وقتی انسان الهی می شود خداوند محبت او را در دلها قرار می دهد و همین موضوع باعث شد وقتی خبر شهادت این سردار سرفراز منتشر شد قشرهای مختلف مردم به صحنه آمدند در غم شهادت او اشک ماتم ریختند.

وی تصریح کرد: باید اندیشه های شهید سلیمانی توسط اساتید بسیجی در جامعه تبیین شود.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …