خانه / اخبار / تجاری سازی 23 محصول دانش بنیان دانشگاه علوم پزشکی تبریز

تجاری سازی 23 محصول دانش بنیان دانشگاه علوم پزشکی تبریز

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از تجاری سازی 23 محصول دانش بنیان این دانشگاه خبر داد.

دکتر محمد حسین صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به تاسیس شرکت های دانش بنیان در این دانشگاه گفت: 26شرکت‌ دانش بنیان در دانشگاه علوم پزشکی تبریز مستقر هستند و تاکنون 23 محصول دانش بنیان این دانشگاه به تجاری سازی رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به طرح های فناورانه در زمینه مبارزه با ویروس کرونا اظهارداشت:12 طرح فناورانه  برای مقابله با ویروس کرونا  در دانشگاه علوم پزشکی تبریز اجرا شده است و همکاران تخصصی ما در این زمینه همچنان در حال فعالیت هستند. این طرح‌ها توانستند قسمتی از نیازهای استان در تمامی حوزه‌های مربوطه به ویژه در حوزه‌ ماسک‌های سه لایه جراحی و N95 و N99 را برطرف کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اینکه محصولات تجاری سازی شده توسط شرکت های دانش بنیان ارزش بالای صادراتی دارند خاطرنشان کرد: محصولات دانش بنیان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در طول سال جاری به ارزش ۱۱ میلیارد تومان به فروش رفته  و یک و نیم میلیارد تومان از این میزان به کشورهای خارجی صادرات شده است.

صومی در بخش دیگری از صحبت های خود از راه اندازی پارک علم و فناوری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد و اظهارداشت: در سال جاری پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز مصوب شده و فضای پارک در حال طراحی است، باید گفت این پارک علم و فناوری در کنار مرکز نوآوری و شتابدهی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گام بزرگی برای دور هم جمع کردن نوآوران بخصوص قشر جوان دانشجو است.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …