خانه / اخبار / عمل جراحی آب مروارید چشم سنجاب برای اولین بار در دنیا توسط چشم پزشک تبریزی

عمل جراحی آب مروارید چشم سنجاب برای اولین بار در دنیا توسط چشم پزشک تبریزی

برای اولین بار در دنیا عمل جراحی آب مروارید(کاتاراکت) سنجاب برای اولین بار در ایران عمل جراحی آب مروارید طوطی در تبریز با موفقیت انجام شد.

عمل جراحی آب مروارید چشم اردک که برای اولین بار در دنیا توسط دکتر بهنام غفارزاده متخصص چشم پزشکی در تبریز صورت گرفت این نوع عمل جراحی بازتاب زیادی در رسانه ها پیدا کرد و اکنون عمل جراحی آب مروارید چشم بر روی حیوانات دیگر نیز صورت می گیرد.

دکتر بهنام غفارزاده چشم پزشک تبریزی که پیش از این عمل جراحی آب مروارید چشم اردک، خروس و سگ را با موفقیت انجام داده بود طی روز گذشته عمل آب مروارید چشم سنجاب و طوطی را نیز با موفقیت انجام داد .

وی  در مورد عمل آب مروارید چشم سنجاب ‌گفت: چند سال پیش بود که یکی از مراجعانم درخواست کرد آب مروارید چشم اردک او را عمل کنم، با توجه به اینکه در ایران متخصص چشم حیوانات و دام وجود ندارد بنابراین این درخواست را قبول کرده و به لطف خدا عمل جراحی چشم اردک با موفقیت صورت گرفت.

وی ادامه داد: عمل جراحی چشم اردک بازتاب رسانه ای  بسیار زیادی داشت بنابراین افرادی که حیوانات خانگی نگهداری می کردند  با جستجو در اینترنت و مطالعه گزارشات مربوط به عمل جراحی اردک به ما مراجعه می کردند.

غفارراده ادامه داد: به عنوان مثال بعد از اردک آب مروارید چشم خروس به خوبی عمل شد‌ و اکنون  برای اولین بار در دنیا عمل جراحی آب مروارید چشم سنجاب با کمک تیم تخصصی دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی  تبریز با موفقیت انجام شد.

چشم پزشک تبریزی اظهار داشت: این سنجاب پنج ساله بوده و به صورت همزمان هر دو چشم سنجاب مورد عمل جراحی قرار گرفت و عمل جراحی  هر دو چشم موفقیت آمیز بود.

 

وی گفت: در زمان عمل جراحی متوجه شدیم چشم چپ سنجاب دارای کدورت قرنیه بود.

غفارزاده در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به عمل جراحی چشم طوطی گفت: این طوطی که کمتر از پنج سال دارد  برای اولین بار در ایران صورت می گیرد و از آن جایی که نگهداری طوطی در دنیا بسیار مورد استقبال قرار می گیرد عمل جراحی زیادی در دنیا بر روی چشم طوطی انجام شده است ولی در ایران برای اولین بار این عمل صورت گرفت.

وی افزود: طول عمر طوطی ۵۰ تا ۶۰ سال است و به لحاظ نگهداری و عمل جراحی  مورد استقبال قرار می گیرد.

وی در ادامه با اشاره به تفاوت عملکرد بینایی چشم انسان و حیوانات تصریح کرد: در مورد میدان بینایی، شدت و ضعف بینایی، کوررنگی و وضوح دید چشم انسان و پرندگان و سایر حیوانات تفاوت های بسیار زیادی وجود دارد.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …