خانه / اخبار / رشد ۱۳ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی در آذربایجان شرقی

رشد ۱۳ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی در آذربایجان شرقی

معاون هماهنگی اموراقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت : در ۶ ماهه اول سال جاری شاهد صادرات ۱.۴میلیارد دلاری کالاهای غیرنفتی از استان بودیم که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد رشد دارد.

علی جهانگیری در جلسه کارگروه توسعه غیرنفتی استان افزود : این میزان رشد با وجود محدودیت‌های حمل و نقل در مبادی ورودی و خروجی کشورهای مختلف به خاطر بیماری کرونا و تحریم‌هاست .

وی ادامه داد : در تلاشیم آن بخش از واردات که مربوط به تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی است؛ با مشکل روبرو نشود.

جهانگیری با اشاره به نقش حیاتی بخش خصوص در توسعه صادرات اظهار داشت : در کنار سازمان‌های دولتی و خدمت رسان مهمترین عامل تحلیل موضوعات توسعه اقتصادی، تشکل های صنعتی و تجاری بخش خصوصی است.

وی تاکید کرد : اتاق بازرگانی مسئولیت بسیار مهمی در گردآوری اطلاعات مورد نیاز بازرگانان و تجزیه تحلیل بازارهای تجاری دارد .

معاون استاندار آذربایجان شرقی گفت : تعیین مسیر دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های هرچند متعدد و یا متناقض در فضای کسب و کار فعلی برعده بخش خصوصی و انجمن های تولیدی و صنعتی است و برای اصلاح امور نیاز به ارتباط بیشتر بخش خصوصی و دولتی در تصمیم سازی و نهایتا تصمیم گیریها داریم.

علی جهانگیری در خصوص برنامه اجرایی نمایشگاه بین‌المللی تبریز در نیمه دوم سال تصریح کرد : پایان هر سال برنامه سال آینده نمایشگاه بین المللی ضمن طرح در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان مورد بررسی قرار می گیرد که برنامه این نمایشگاه در نیمه اول سال ۹۹ بخاطر شیوع بیماری کرونا دستخوش تغییرات بسیار شد.

وی ادامه داد: برای شش ماهه دوم سالجاری، عمده نمایشگاه های تخصصی مورد تصویب قرار گرفت و تنها برگزاری دو یا سه مورد از نمایشگاه‌ها که جنبه عمومی داشتند مشروط به کاهش بیماری و هماهنگی با ستاد استانی مقابله با کرونا شد.

معاون اموراقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت : با وجود توافقنامه‌ تجاری بین ایران و اعضای اتحادیه اوراسیا انتظار داریم صادرات کشور و استان از طریق گمرک نوردوز افزایش یابد که می بایست زیرساخت های لازم از سوی دستگاه‌های مختلف در این گمرک فراهم شود .

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …