خانه / اخبار / ساخت دستگاه ضد عفونی کننده پاششی هوشمند در دانشگاه شهیدمدنی آذربایجان

ساخت دستگاه ضد عفونی کننده پاششی هوشمند در دانشگاه شهیدمدنی آذربایجان

در استای اقدامات دانشگاه ها برای پیشگیری از بیماری کووید19 ،طراحی وساخت دستگاه ضد عفونی کننده  پاششی هوشمند توسط دانشجوی مکانیک دانشگاه شهیدمدنی آذربایجان صورت گرفت.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان،شیوع ویروس مهلک کرونا، پژوهشگران حوزه علم و فناوری دانشگاههای کشور عزیزمان را برآن داشت تا با ارائه طرحهای ابتکاری و خلاقانه برای حل مشکلات ناشی از شیوع این ویروس راهکارهایی عملی را ارائه نمایند. در این راستا ارائه طرحهایی در خصوص ضدعفونی دستها و سطوح، از اهمیت فراوانی برخوردار است.
امید آقابالازاده دانشجوی نخبه و کارآفرین ترم 8 گروه مکانیک دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در ادامه فعالیتهای علمی و ارائه ابتکار خود باهمراهی جمعی از دوستان و با راهنمایی اساتید خود توانسته است تعدادی از دستگاههای مکانیکی را ویژه ضد عفونی دست و همچنین استقرار تونل ضد عفونی  در مراکز عمومی ارائه دهد.
 آقابالازاده درخصوص مکانیسم دستگاههای فوق گفت: ایده اولیه این کار درگروه مکانیک دانشگاه شهید مدنی با مشاوره و راهنمایی اقای دکتر محسن فلاح و همکاری اساتید مکانیک اقایان دکتر مرتضی رحمان پور، دکتر وحید عرب ملکی و اینجانب، شکل گرفت.
وی ادامه داد: طراحی و تولید این دستگاه ها از ماهها پیش کلید خورد که پس از تحقیقات گسترده و طراحی های متنوع ۵ نمونه اصلی وارد بازار خواهد شد. دستگاه ضدعفونی کننده پاششی هوشمنددر سه مدل ایستاده ۳ لیتری، رو میزی ۳ لیتری و رو میزی۲ لیتری و همچنین مدل گیت ضد عفونی کننده نیز با ظرفیت مخزن ۱۰۰ لیتر و ۱۲ نازل طراحی و ساخته شده است.
آقابالازاده  افزود: این دستگاهها کاملا هوشمند بوده و با بهره گیری از سیستم سنسور مادون قرمز، حضور دست شخص را تشخیص میدهند
 برای تداوم عمر دستگاه وفعال نمودن آن از رله هایی با قدرت جریان دهی بالا استفاده شده که اجازه استفاده از پمپ قدرتمند را ممکن میسازد. دستگاهها با برق شهری کار میکنند و بسیار کم مصرف هستند.
نازل های فشار متوسط در کنار قطعات ضد چکه،  مصرف این دستگاه را بشدت پایین میاورند.
وی در پایان ازمسولین دانشگاه، انجمن های علمی دانشجویی و مرکز رشد و فناوری، شرکت آرین لیزرهنر، شرکت هورآب و اقای امیر احسان وثوق به مناسبت همراهی دراین طرح با ارزش تقدیر وتشکر نمود.

 

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …