خانه / اخبار / دیدار نخبگان سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری با نماینده ولی فقیه در ‌آذربایجان شرقی

دیدار نخبگان سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری با نماینده ولی فقیه در ‌آذربایجان شرقی

جمعی از نخبگان علمی سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری ‌آذربایجان شرقی با حجه الاسلام ‌آل هاشم نماینده ولی فقیه در ‌آذربایجان شرقی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی

نادر ارسلانی رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی با اشاره به تاریخچه تاسیس این سازمان گفت: سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی  در سال 87 تاسیس  شده و ایجاد کارگروه شبکه‌ نخبگانی در استان ،ارتباط مناسب با دانشگاه‌های استان و کشور، حمایت از نخبگان دانشگاهی برای تجاری سازی طرح‌ها،  توجه به مباحث اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت نخبگان برای تولید طرح‌های مرتبط با اقتصاد مقاومتی، برگزاری نمایشگاه هایی از تولیدات مخترعان، مبتکران و نخبگان استانی ‌ و همچنین برگزاری همایش های ملی و استانی به منظور شناسایی و استفاده از ظرفیت نخبگان علمی از مهمترین اقدامات و رویکردهای  سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری استان آذربایجان شرقی است.

وی افزود : همچنین در این سازمان در زمینه  مسائل و مواردی که مورد نیاز است مطالعات و تحقیقات میدانی و کاربردی صورت گرفته و در قالب پروژه های تحقیقاتی انجام شده و در جهت استفاده سازمان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

ارسلانی خاطرنشان کرد: سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان آذربایجان شرقی دارای   6 مرکز رشد است که  در زمینه مکاترونیک، مهندسی پزشکی،زیست فناوری، مرکز رشد نانو ، مرکز رشد زیست فناور ومرکز رشد محاسبات در دانشگاه تبریز فعال هستند  و سه مرکز حمایت وهدایت درحوزه زیست فناوری، گیاهان دارویی و چرم و کفش به فعالیت های مختلف می پردازند.

در این دیدار سه مورد از طرح های نخبگان سازمان بسیج علمی رونمایی شده و نحوه کار آنها توسط طراحان و مخترعان آن توضیح داده شد.

محمد حسین حسن زاده، یکی از نخبگان دانش آموز سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی است که طی ماه های اخیر و با حمایت این سازمان موفق به تولید موتور براشلس شده است یکی از نخبگان حاضر در این دیدار بود.

تولید موتور براشلس و پرینتر سه بعدی از جمله طرح های محمد حسین حسن زاده است که وی به توضیح چگونگی ساخت و تولید آن پرداخت.

همچنین پمپ هیدرولیک یکی دیگر از طرح های نخبگان سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی بود که در این دیدار مورد رونمایی قرار گرفت.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …