خانه / اخبار / 45 هزار روستا تحت پوشش اینترنت پرسرعت

45 هزار روستا تحت پوشش اینترنت پرسرعت

مدیرعامل اپراتورهمراه اول گفت: علاوه بر شهرها،  ۴۵ هزار روستا تحت پوشش اینترنت G3 و ۵ هزار روستا تحت پوشش اینترنت G4 هستند.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی،مهدی اخوان بهابادی در افتتاح بزرگترین مرکز داده غرب و شمال‌غرب کشور که به صورت ویدیو کنفرانس با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر ۱۰۰ درصد شهرهای کشور تحت پوشش G3 و G4هستند و همچنین پیک مصرف را در دوران قرنطینه داشتیم.

وی  افزود: علاوه بر شهرها،  ۴۵ هزار روستا تحت پوشش اینترنت G3 و ۵ هزار روستا تحت پوشش اینترنت G4 هستند.

مدیرعامل اپراتورهمراه اول اظهارداشت: در عصری زندگی می‌کنیم که تحول دیجیتال یکی از موضوعات اصلی جهان است.

وی با تاکید بر اینکه زیرساخت شاهرگ حیاتی دیجیتال است که موتور محرکه آن، شرکت‌های دانش بنیان و نیروهای انسانی است، تصریح کرد: بهترین دانشگاه و دانشجویان در رشته‌های برق، کامپیوتر و فناوری اطلاعات هستند.

اخوان گفت: قطعاً در تحول دیحیتال و سیستم با مقاومت کسب و کار سنتی روبه‌رو خواهیم بود که باید فناوری دیحیتالی بدون آسیب به این کسب و کارها فعالیت کند.

وی با اشاره بر اینکه همراه اول ۹۰ میلیون سیم کارت دست مردم دارد که ۲۰میلیون مشترک دائمی، ۷۰ میلیون مشترک اعتباری است، گفت: از نظر مصرف دیتا در طول ۶ سال گذشته، مصرف ۵۰۰ برابر شده است.

استفاده 9 میلیون دانش آموز از سیستم شاد

وی به ایجاد سرویس آموزش مجازی «شاد» در روزهای تعطیلی مدارس به علت کرونا اشاره کرد و گفت: این سیستم به صورت کاملا رایگان بالا آورده شد، به طوریکه روزانه ۹ میلیون دانش‌آموز از این سیستم استفاده می‌کنند.

اخوان توضیح داد: نواقص موجود در سیستم «شاد» بررسی و رفع می‌شود تا در سال تحصیلی جدید مشکل خاصی ایجاد نشود.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …