خانه / اخبار / رونمایی از طرح های فناورانه سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی

رونمایی از طرح های فناورانه سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی

با حضور سردار خرم فرمانده سپاه عاشورا از طرح های فناورانه سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی،

نادر ارسلانی رئیس سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی در این مراسم  با اشاره به  اینکه نخبگان سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری در طول سال بر  روی طرح های مختلف و جدید مبتنی بر فناوری های روز تحقیق و پژوهش می کنند گفت: حمایت از نخبگان علمی یکی از الویت های سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان است.

وی با بیان اینکه بعد از شیوع ویروس کرونا متخصصان این سازمان طرح های فناورانه مقابله با کرونا را در دستور کار خود قرار داده اند خاطرنشان کرد: در کنار طرح های مهم و کاربردی یکی از مهم ترین و کاربردی ترین محصولات تولید شده  توسط متخصصان در جهت مقابله با کرونا تولید ماده ضدعفونی کننده « نانوکلینیا» بود که بر پایه فناوری نانو تولید شده است که یک محصول هایتک و فناورانه است.

رئیس سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی در ادامه به معرفی طرح های رونمایی شده پرداخت.

بنا به گفته وی طرح« گریپر خنثی سازی اجسام خطرناک» طرح « دستگاه اتوماتیک و پدالی ضدعفونی کننده میکرواینجکتور»، « دستگاه فوگر مه پاش حرارتی» و « ماده ضدعفونی کننده نانوکلینیا» و طرح « سه بعدی سلاح mk5» و طرح « موتور براشلس فوق سبک با بدنه کامپوزیتی» از جمله طرح های فناورانه ای بود که رونمایی شد.

دکتر علی رستمی ، رئیس خانه نخبگان سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی نیز در این مراسم در مورد خصوصیات ماده ضد عفونی کننده نانوکلینیا گفت: ماده ضدعفونی کننده نانوکلینیا با استفاده از نانوذرات نقره و اکسید روی تولید شده که قابل استفاده برای دست و سطوح مختلف بوده و می‌توان از آن برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های عفونی و رفع آلودگی‌های با منشا باکتری استفاده کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه تبریز با مقایسه این محلول ضدعفونی کننده با سایر مواد ضدعفونی کننده در بازار خاطرنشان کرد: این محصول به‌دلیل داشتن نانومواد نقره و اکسید روی علاوه بر اثر روی باکتری برای از بین بردن انواع میکرواورگانیسم‌ها بسیار مفید و قوی عمل می‌کند. این محلول بدون نیاز به آبکشی و خشک کردن، سطوح و دست‌ها را تمیز و ضدعفونی می‌نماید و با وجود ترکیبات مرطوب‌کننده و نرم‌کننده از خشکی پوست جلوگیری می‌کند.

وی  با اشاره به دریافت گواهی‌نامه نانو مقیاس برای تولید این محلول گفت: محلول ضدعفونی کننده «نانوکلینیا» علاوه‌بر گواهی‌ نانومقیاس، تائیدیه سازمان غذا و دارو را نیز دریافت کرده است.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …