خانه / اخبار / حضور نخبگان سازمان بسیج علمی و پژوهشی در برنامه ضیافت

حضور نخبگان سازمان بسیج علمی و پژوهشی در برنامه ضیافت

تعدادی از نخبگان سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی در برنامه ضیافت شبکه استانی آذربایجان شرقی حضور پیدا کرده و به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی ،نادر نظام دوست شادباد یکی از نخبگان سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی یکی  از مهمانان برنامه ضیافت شبکه استانی بود.

نادر نظام دوست شادباد میکروبیولوژیست و فعال عرصه زیست شناسی است که در این برنامه با اشاره به اهمیت علم زیست شناسی گفت: علم زیست شناسی پایه و اساس زندگی و زیست انسانی، گیاهی و جانوری است، تمام کارهای بشر و تاثیراتی که بر روی محیط می گذارد و تاثیراتی که دریافت می کند به زیست شناسی بر می گردد.در حالت کلی خلقت کره زمین بر اساس زیست شناسی است.

این نخبه جوان با اشاره به گرایش های مختلف علم زیست شناسی افزود: علم زیست شناسی گرایش ها و زیرمجموعه های متعددی دارد که من تحصیلات تکمیلی خود را در مقطع کارشناسی ارشد  در گرایش میکروبیولوژی به پایان رسانده و در این رابطه مقالات متعدد علمی IsI منتشر کرده ام.

شرکت در همایش های متعدد ملی و بین المللی و ارائه انواع مقالات از جمله نقش گیاهان دارویی در اقتصاد مقاومتی از فعالیت های دیگر این نخبه  جوان است.

 کسب رتبه  برتر مقاله  تاثیر سماق بر روی باکتری زخم معده و همچنین مقاله  ” مقایسه  اثرات گیاهان دارویی و داروهای شیمیایی بر روی ترک اعتیاد ” به عنوان سخن ران برتر انتخاب شده است و همچنین  داوری ژورنال های داخلی از جمله فعالیت های وی به شمار می رود.

مسئول مرکز هدایت گیاهان دارویی سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی ادامه داد :در عرصه  کشت و زرع وتحقیقات گیاهان دارویی کارهای پایه ای واساسی در   سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی آغاز می کنیم.

وی افزود :ذخیره سازی ژنتیک گیاهانی که در منطقه  آذربایجان می روید یکی از این کار های اساسی است، باید گفت  متاسفانه به ذخایر ژنتیکی گیاهان در استان وهمچنین کشور اهمیت داده نشده است باید دقت داشته باشیم ذخایر ژنتیک انسانی حیوانی وگیاهی موضوع استراتژیک است .

نظام دوست شادباد  ادامه داد:  اگر بذر گندم ، گیاهان،  درختان و سایر موارد را ذخیره سازی کنیم اگر در آینده یک بیماری شیوع پیدا کرد که روی گیاهان اثر بگذارد می توان از طریق ژن های ذخیره شده آنها را ترمیم کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره  به بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری صادر شده است خاطر نشان کرد: برای تحقق این امر اعتماد به جوانان بهترین راه کار است همان طور که در هشت سال دفاع مقدس به جوانان اعتماد کردن و فرماندهی عملیات هارا به آنان سپردند، اکنون نیز جوانان در جبهه محور مقاومت اسلامی فداکاری های زیادی از خودشان نشان دادند پس در حال حاضر  نیز برای تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب باید به جوانان  بها داد‌. باید به نخبگان جوان مسئولیت داده شده ومطالبه گری آنها جدی گرفته شود .

نظام دوست ادامه داد : جوانان دو دسته اند جوانانی که درس می خوانند من به آنان توصیه می کنم درس بخوانند و درس را به اقتصاد گره بزنند.

گروه دیگری از جوانان فارغ التحصیلان دانشگاهی بوده  که منتظر شغل هستند.به آنها پیشنهاد می کنم به دنبال کار و اشتغال پشت میزنشینی نباشند.بلکه به کارآفرینی فکر کنند و علاوه بر خودشان برای چند نفر دیگر نیز اشتغال زایی کنند.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …