خانه / اخبار / تلاش جامعه علمی و دانشگاهی برای شکست کرونا

تلاش جامعه علمی و دانشگاهی برای شکست کرونا

جامعه علمی و دانشگاهی استان آذربایجان شرقی با تولید محصولات دانش محور و دانش بنیان در میدان مبارزه با ویروس کرونا فعال هستند.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی و پژوهشی آذربایجان شرقی،دکتر حسن ولی زاده رئیس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان و مسئول کمیته علم و فناوری ستاد مدیریت و مقابله با کرونای استان آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار ما  با اشاره به فعالیت های علمی و دانشگاهی پژوهشگران و محققان در جهت تولیدات محصولات برای مقابله با کرونا گفت: جامعه دانشگاهی و علمی  استان نیز پا به پای سایر اقشار جامعه نیز در میدان مبارزه با کرونا فعال بودند.

وی ادامه داد: در بحران پیش آمده، جایگاه و اهمیت علم و فناوری بیش از پیش نمایان شد، یافتن روش درمان و شکست کامل کرونا جز از طریق علم و دانش مقدور نیست و خدای بزرگ را شاکریم که کشور ما نشان داد به لحاظ توانمندی علمی و فناوری، به ویژه در مقایسه با کشورهای مشابه درگیر با مشکل فوق از مزیتهای نسبی خوبی برخوردار است.

 دکتر ولی زاده تصریح کرد:توجه بیش از پیش به دانشگاهها و تقویت زیرساختهای آنها از طرف مسئولین، و مدیریت جهت دهی و هم افزایی توانمندی های ملی در این حوزه را طلب می کند.

مسئول کمیته علم و فناوری ستاد مدیریت و مقابله با کرونای استان آذربایجان شرقی با اشاره به عملکرد و اقدامات انجام یافته توسط دانشگاهها و موسسات علمی استان  توسط شرکت های دانش بنیان تحت حمایت دانشگاهها و پارک علم و فناوری استان اظهارداشت: جامعه دانشگاهی استن آذربایجان شرقی محصولات جدید و متنوعی برای مقابله با کرونا تولید کردند.

رئیس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان ادامه داد: از محصولات تولیدی جامعه دانشگاهی استان می توان به تولید مواد ضد عفونی کننده نانو با ماندگاری زیاد و زیست سازگار،  تولید کیت تشخیص کرونا

ساخت تونل ضدعفونی کننده اتوماتیک با ثبت سفارش  به تعداد 1000 دستگاه، طراحی و ساخت دستگاه ضدعفونی کننده برپایه ازون، طراحی و ساخت دستگاه تب سنج نوری دیواری ،پیشنهاد طرح تولید واکسن کرونا به وزارت بهداشت، تولید انبوه مواد ضد عفونی کننده سطح و دست و کمک به ضد عفونی محلات و مکانهای خاص با کمک بسیج دانشجویی دانشگاهها، ساخت نمونه اولیه اتوکلاو پلاسمایی و اقدام برای اخذ مجوز، تولید تب سنج مخصوص غربال‌گری و تولید انبوه ونتیلاتور اشاره کرد.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …