خانه / اخبار / ضدعفونی کردن 100 نقطه تبریز توسط دانشجویان بسیجی

ضدعفونی کردن 100 نقطه تبریز توسط دانشجویان بسیجی

دانشجویان بسیجی دانشگاه های آذربایجان شرقی در یک اقدام جهادی ۲۵ هزار عدد ماسک تولید کرده و بیش از ۱۰۰ نقطه پرخطر تبریز را ضد عفونی کردند.

،با شیوع ویروس کرونا دانشجویان بسیجی آذربایجان‌شرقی نیز در قالب گروه‌های جهادی به صحنه آمده‌اند تا در کنار مدافعان سلامت بوده و با ضدعفونی کردن معابر و تولید ماسک بتوانند نقش مهمی در جلوگیری از انتشار و شیوع کرونا ویروس داشته باشند.

محمدرضا سلطان‌زاده، مسوول بسیج دانشجویی استان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به فعالیت جهادی دانشجویان بسیجی در سطح استان اظهار داشت: از همان روزهای اولیه شیوع ویروس کرونا در استان دانشجویان بسیجی ما فعالیت‌های خود را برای مقابله با این ویروس آغاز کرده‌اند.

وی افزود: هر سال در اسفندماه اردوهای فرهنگی راهیان نور دانشجویی آغاز شده و تا فروردین ماه نیز ادامه داشت ولی امسال با وضعیت پیش آمده ظرفیت اردوهای راهیان نور به گروه‌های جهادی تغییر کرده و با تمام توان در کنار مدافعان سلامت هستیم.

سلطان‌زاده با اشاره به تشکیل ستاد مبارزه با کرونا یادآور شد: در ابتدا و برای ساماندهی به کارها ستاد مقابله با کرونا در بسیج دانشجویی ایجاد و اقداماتی همچون آموزش در حوزه فرهنگی و میدانی به شهروندان ارائه شد همچنین در این راستا اولین و آخرین جشنواره فرهنگی«کرونا ضد» در قالب جشنواره شعر  فعالیت خود را آغاز کرد، فراخوان شرکت در جشنواره به دانشگاه‌های سراسر کشور ابلاغ شد و تاکنون 90 اثر در قالب‌های مختلف شعر از سطح  کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده  و زمان شرکت در این جشنواره تا 15 فروردین تمدید شده است.

مسوول بسیج دانشجویی استان آذربایجان‌شرقی راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک و لباس‌های ایزوله بیمارستانی برای کادر بیمارستان‌ها را از دیگر اقدامات دانشجویان بسیجی ذکر کرد و ادامه داد: در راستای مقابله با کرونا ویروس طی سه هفته گذشته کارگاه‌های تولید ماسک راه‌اندازی شده و برخی از افراد نیز در خانه‌ها به تهیه و تولید ماسک می‌پردازند و در طی این سه هفته 25 هزار عدد ماسک تولید شده است.

وی یادآور شد: 600 نفر از دانشجویان بسیجی پای کار بوده  و در طی این مدت بیش از 100 نقطه  پرخطر شهر تبریز و استان ضدعفونی شده و 14 هزار بسته بهداشتی و 14 هزار عدد ماسک در نقاط پرخطر توزیع شده است.

سلطان‌زاده از دوخت لباس یک‌بار مصرف پزشکی خبر داد و افزود: اخیرا کار دوخت ملافه، لباس یک‌بار مصرف پزشکی و گان  توسط دانشجویان بسیجی شروع شده است و در کنار دوخت لباس 58 تیم دانشجویی برای همکاری با بخش درمان و نظام سلامت آماده و هماهنگ شده است.

وی خاطرنشان کرد: 58 گروه سه نفری در مراکز بهداشتی و در کنار کادر درمانی کار غربالگری شهروندان را انجام می‌دهند.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …