خانه / اخبار / حضور شرکت‌های دانش بنیان در بخش کشاورزی بسیار ضعیف است

حضور شرکت‌های دانش بنیان در بخش کشاورزی بسیار ضعیف است

دبیر «خانه کشاورز» آذربایجان شرقی بر حضور شرکت های دانش بنیان و فناوری در بخش کشاورزی و افزایش ارزش افزوده در این بخش تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی،مصطفی قنبری دبیر «خانه کشاورز» آذربایجان شرقی در همایش تجلیل از کشاورزان و بهره برداران نمونه استان آذربایجان شرقی در مجتمع شهید کسایی تبریز گفت: توجه به بخش کشاورزی یکی از محورهای اساسی توسعه اقتصادی کشور به شمار می رود

 

وی افزود: سهم بخش کشاورزی در ایجاد اشتغال، کمک به درآمد ملی، تولید غذا و همکاری متقابل با صنایع، از جمله مواردی است که اهمیت و ضرورت توجه به این بخش را به خوبی نشان می دهد.

قنبری با اشاره به اهمیت حضور شرکت های دانش بنیان و فناوری در بخش کشاورزی و افزایش ارزش افزوده در این بخش اظهار کرد: متاسفانه نفوذ شرکت‌های دانش بنیان در بخش کشاورزی استان بسیار فقیر است چرا که این کار از عهده توان بخش اصلی کشاورزی خارج است و باید خارج از بخش کشاورزی و بخش خصوصی در این زمینه وارد شود.

دبیر «خانه کشاورز» آذربایجان شرقی با بیان اینکه ارزش افزوده بخش کشاورزی کمتر است، گفت: ما در برنامه ریزی مشکل داریم؛ اگر آمایش برنامه ریزی صحیح باشد به طور قطع ارزش افزوده در این بخش نیز اضافه می شود.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …