خانه / اخبار / ۳ برابر شدن ظرفیت تولید پتروشیمی تبریز

۳ برابر شدن ظرفیت تولید پتروشیمی تبریز

بهره برداری از خط اتیلن میاندوآب- تبریز موجب می‌شود تا فازهای توسعه‌ای مجتمع بزرگ پتروشیمی تبریز در آینده از ۴۴۰ هزار تن به یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تن افزایش یابد.

امروز (پنجشنبه۲۴ بهمن ماه ) با حضور محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور ، استاندار و نماینده ولی فقیه در آذربایجان آذربایجان شرقی و مسوولان استانی خط اتیلن میاندوآب- تبریز به بهره برداری رسید ، بهره برداری از خط اتیلن میاندوآب- تبریز موجب می‌شود تا فازهای توسعه‌ای مجتمع بزرگ پتروشیمی تبریز در آینده از ۴۴۰ هزار تن به یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تن افزایش یابد.

محمود واعظی امروز در مراسم افتتاح خط اتیلن میاندوآب_  تبریز گفت: برای این پروژه، ۸۶ میلیارد تومان هز ینه پرداخت شده است که مدت پروژه دو سال تعیین شده بود ولی ما زودتر از موعود تحویل دادیم.

وی افزود: این پروژه تحول در صنعت منطقه و فازهای توسعه و اشتغال‌زایی را به همراه خواهد داشت.

رئیس دفتر رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت افتتاح این پروژه خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت عظیم این مجتمع فازهای توسعه‌ای این مجتمع بزرگ در آینده از ۴۴۰ هزار تن به یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تن افزایش می یابد.

وی در بخش افتتاح مخزن نفت بیان کرد: این مخزن  ۱۰ هزار تنی مخزن چهارم این مجموعه است و برای این مخزن ۱۶ میلیارد تومان در ۲۳ ماه هزینه شده است.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …