خانه / اخبار / رتبه چهارم جهانی «اپلیکیشن های موبایل» به دانشجوی تبریزی رسید

رتبه چهارم جهانی «اپلیکیشن های موبایل» به دانشجوی تبریزی رسید

دانشجوی تبریزی با حضور در رقابت های جهانی «مهارت» در کشور روسیه در بین 60 کشور جهان در رشته «اپلیکیشن های موبایل» رتبه چهارم را کسب کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی و پژوهشی آذربایجان شرقی،مسابقات ملی و جهانی مهارت زمینه ای است برای شناخت استعدادها در سطح ملی و جهانی و نخبگانی که به واسطه طراحی اپلیکیشن های مختلف در جشنواره های ملی و جهانی  شرکت کرده و صاحب مقام می شوند به معرفی جدیدترین دستاوردهای علمی خود در زمینه آی تی می پردازند.

 علی حجازی مرند دانشجوی کامپیوتر  دانشگاه تبریزیکی از آن نخبگانی است که دررشته اپلیکیشن های موبایل موفق شد در مسابقات جهانی مهارت که در کشور روسیه برگزار شد رتبه چهارم این رقابت ها را کسب کند.

علی حجازی مرند در گفتگو با خبرنگار علم و فناوری  در ابتدا  از مسابقات ملی مهارت سخن گفت و افزود:مسابقات ملی مهارت همه ساله در کشور برگزار می شود و من  در سال 94 دیپلم افتخار این رقابت ها را کسب کردم و در سال 95 مدال طلای مسابقات ملی مهارت را به دست آوردم. امسال هم در رشته اپلیکشن های موبایل شرکت کردم.

وی ادامه داد :مسابقات ملی مهارت هر دو سال یک بار  توسط سازمان فنی و حرفه ای برگزار می شود و من تا کنون دو بار در مسابقات ملی و یک بار در مسابقات جهانی شرکت کرده ام.

حجازی  با اشاره به برگزاری جهانی مسابقات مهارت افزود: رقابت های جهانی مهارت در 80 رشته و با حضور کشورهای مختلف برگزار می شود در سال 2018 مسابقات جهانی مهارت در شهر کازان روسیه برگزار شد که در این رقابت ها80 رشته از 60کشور جهان شرکت کرده بودند. و من در این رقابت ها موفق شدم رتبه چهارم جهانی را در رشته اپلیکیشن موبایلی دریافت کنم.

دانشجوی کامپیوتر دانشگاه تبریز با اشاره به جزئیات این اپلیکشن موبایل ادامه داد: این اپلیکیشن در حوزه سرگرمی و در قالب سوال و جواب طراحی شده است، علاوه بر اینکه با سوالات فکری ذهن افراد را به چالش می کشد بلکه افراد را به پیاده روی و ورزش ترغیب می کند.

بعد از مطرح کردن سوال و اینکه مخاطب جواب صحیح را اعلام کند به مخاطب پیشنهاد می کند تا 100قدم راه برود بعد جواب صحیح را گفته و سوال بعدی را مطرح کند

وی ادامه داد : در واقع این اپلیکیشن  در عین حال که سرگرمی و بازی فکری بوده روشی برای ترویج فعالیت ورزشی نیز است. این اپلیکیشن بر روی تمامی گوشی های اندروید، تلویزیون و ساعت های هوشمند قابل نصب است.

حجازی  زمان صرف شده برای طراحی این آپ را 21 ساعت اعلام کرد و افزود:برای طراحی این اپلیکیشن 21 ساعت زمان صرف شده است و برگزاری مسابقات ملی  و جهانی مهارت یک رخداد بسیار خوبی است که شرکت کنندگان در آن با تکنولوژی های روز آشنا می شوند و اینکه تا کجا می توان آن را ادامه داد، آینده این تکنولوژی در کشور به چه صورت می تواند باشد.

دانشجوی کامپیوتر دانشگاه تبریز که تجربه حضور در رقابت های ملی و جهانی را در کارنامه خود دارد حضور در مسابقات را سکوی پرتاب برای جوانان اعلام کرد و افزود:مسابقات ملی و جهانی سکوی پرتابی هستند که جوانان می توانند راه 10ساله را یک ساله طی کنند. حضور در صحنه جهانی باعث می شود جوانان امید به آینده و تلاش برای موفقیت های بیشتر را در وجود خود افزایش دهند.

وی پرکاربردترین اپلیکیشن ها را شامل آپ ها و برنامه های بانکی و تاکسی ها اعلام کرد و افزود :در چهار،پنج سال اخیر پیشرفت های زیادی در حوزه طراحی نرم افزارها صورت گرفته است و اپلیکیشن های بسیار خوبی طراحی و اجرایی شده است، به طوری که اپلیکیشن های بانکی، خرید آنلاین، اپلیکیشن های تاکسی و حوزه پزشکی نیز فعالیت بیشتری پیدا کرده اند و اکنون نیز نرم افزارهای مربوط به مطب های پزشکی،داروخانه ها و بیمارستان ها طراحی و اجرایی می شوند

حجازی با اشاره به موفقیت دوستانش دررقابت های جهانی ادامه داد: به عنوان مثال یکی از دوستانم  به نام حسین مکتوبیان در مسابقات جهانی در رشته «طراحی وب» دیپلم افتخار کشب کرده و دوست دیگرم به نام مهیار جباری در رشته «راهکارهای نرم افزاری برای تجارت» مدال برنز گرفته است و دوست دیگری نیز در رشته شبکه های کامپیوتری مدال نقره جهانی را کسب کرده اند و همه این موفقیت ها نشانگر این است که کشورما در حوزه نرم افزاری  و در رشته آی تی پیشرفت های زیادی کرده و در رقابت های جهانی حضور فعالی داشته و حرفی برای گفتن دارد و ما از دنیا عقب نیستیم.

دانشجوی کامپیوتر دانشگاه تبریز با اشاره به تحریم های صورت گرفته علیه کشورمان گفت: اما در حوزه سخت افزار چون با تحریم های شدیدی مواجه هستیم نمی توان از تاثیر تحریم ها در تجهیز سیستم سخت افزاری چشم پوشی کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه دیگر دروس تئوری کارساز نیستند اظهارداشت: در حال حاضر باید جوانان را به یادگیری یک حرفه و مهارت متناسب با علایق و توانمندی های خودشان سوق داد و نباید آنها را مجبور کرد حتما در دانشگاه به آموختن دروس تئوری بپردازند.

حجازی با بیان اینکه سازمان فنی و حرفه ای دراین زمینه گام برداشته و کلاس های مهارتی و توانمند سازی بسیار خوبی برای جوانان برگزار می کند ادامه داد: با وجودی که کلاس ها و برنامه های خوبی توسط سازمان فنی و حرفه ای در استان آذربایجان شرقی برگزار می شود ولی متاسفانه اطلاع رسانی خوبی در این زمینه صورت نمی گیرد.

گفتگو: معصومه درخشان

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …