خانه / اخبار / جلسه خانه نخبگان برای بررسی و ارزیابی مشکلات جامعه  

جلسه خانه نخبگان برای بررسی و ارزیابی مشکلات جامعه  

اعضای خانه نخبگان سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی به منظور بررسی،ارزیابی و احصای مشکلات و چالش های مربوط به بخش های مختلفی علمی، صنعتی و زیست محیطی استان  تشکیل جلسه داده و برای رفع موانع و مشکلات به همفکری پرداختند.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری  آذربایجان شرقی، در این جلسه مصوب شد نخبگان در حوزه های مختلف چالش های موجود را به صورت میدانی، تحقیقی و کمیته ای در سطح کارگروه ها بررسی کرده و مشکلات احصاء شده توسط  مسوولان کارگروه ها به صورت علمی مشخص شده و ارائه گردد.

بعد از بررسی و ارزیابی مشکلات و چالش های موجود،اعضای خانه نخبگان در قالب کارگروه های مربوطه  در مورد هر کدام از آنها اظهارنظر کرده و پروژه های تحقیقاتی و پژوهشی تعیین کنند و سپس بعد از ارائه تحقیقات علمی و مطلوب راهکارهای اصولی ، علمی و عملیاتی در راستای برطرف کردن موانع و مشکلات مطرح شود.یعنی در واقع مشکلات به صورت علمی ارزیابی شده و برای حل این مشکلات روش ها و راهکارهایی نیز مطرح می شود.

نادر ارسلانی، رئیس سازمان علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی در این جلسه بر نقش نخبگان در حل مسائل و مشکلات جامعه تاکید کرد و گفت: هدف از برگزاری این جلسه استفاده از نظریات،پیشنهادها و راهکارهای علمی اساتید و نخبگان در حوزه های مختلف شهری و زیست محیطی است.

وی ادامه داد: در این جلسه وقتی مشکلات توسط نخبگان از دل جامعه بیرون کشیده شد و روش های برطرف کردن و رفع موانع نیز توسط انها ارائه شد یک پکیج اماده  به مسوولان ارشد استان اعم از مسوولان لشگری و کشوری ارائه می شود تا در جریان مشکلات قرار گرفته و آنها را از مسوولان مربوطه مطالبه کرده و حتی روش های برطرف کردن این موانع را نیز به آنها اعلام کنند.

ارسلانی با اشاره به مشکلات زیست محیطی از جمله آلودگی هوا توسط صنایع گفت: طرح های بسیار کاربردی و علمی توسط نخبگان این سازمان در حوزه صنعت و انرژی وجود دارد که اگر مسوولان مربوطه همت کنند می توان از آلودگی هوا جلوگیری کرد و ما در این جلسات این موضوعات و راهکارها را مطرح کرده و درصدد هستیم آنها را از متولیان امر مطالبه کنیم.

وی تاکید کرد: وقتی این طرح ها توسط اساتید و نخبگان علمی مطرح می شود مطابق با استانداردهای جهانی بوده  و در بسیاری از مجامع علمی قابل دفاع است، بنابراین مسوولان و متولیان مربوطه باید به ظرفیت علمی نخبگان داخلی اعتماد کرده و از نظرات کارشناسی آنها در رفع موانع موجود بهره مند شوند.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …