خانه / اخبار / نخبگان بیانیه گام دوم انقلاب را محقق می کنند

نخبگان بیانیه گام دوم انقلاب را محقق می کنند

رئیس سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی تحقق انتظارات رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را  نیازمند توجه جدی به نخبگان جامعه به ویژه نخبگان جوان اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی،نادر ارسلانی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به برگزاری خوب وموفق همایش« نقش نخبگان در تسریع توسعه جامعه» گفت:توجه به نخبگان نیازمند شناسایی، جذب و گزینش آنان در تمامی سطوح جامعه  است تا از طریق شبکه سازی علمی میان نخبگان کشوری، به صورت فعال و پویا زمینه های تحقق بیانیه گام دوم انقلاب را فراهم آورند.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که توسط مقام معظم رهبری صادر شده است افزود: انقلاب شکوهمند ایران در حالی چهلمین سالگرد پیروزی خود را پشت سر گذاشت و قدم به دهه‌ پنجم حیات خود نهاد که در گذر از چالش‌ها و به دست آوردن پیشرفت‌های خیره‌کننده، همواره سربلند بوده است. در چنین نقطه‌ عطفی، رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی «بیانیه‌ی گام دوم انقلاب» را ارائه فرمودند و با تأکید بر علم و پژوهش به عنوان یکی از محورهای اصلی بیانیه، اهمیت و ضرورت توجه به حوزه علم و فناوری را بیش از پیش روشن کردند.

ارسلانی توسعه پژوهش ها و حمایت از تحقیقات بنیادی در حوزه صنعت و جامعه را یکی از ضرورت های اجتنباب ناپذیر هر جامعه ای برای پیشرفت و تعالی است ذکر کرد و افزود:این مهم با حمایت مادی و معنوی از طرحها ، ابتکارات و اختراعات ناب و ارزشمند مراکز علمی و پژوهشی میسر است به همین جهت حمایت از چنین طرح هایی باید در دستورکار متولیان حوزه علم و فناوری ، متخصصان مربوطه و مراجع ذی ربط و نهادهای سیاسیت گذار مربوطه قرار گیرد .

رئیس سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی،با اشاره به نقش نخبگان در تولید ملی و کارآفرینی خاطرنشان کرد: رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار و توجه به کسب و کارهای نوین با اتکا به توانمندی های نخبگان می تواند علاوه بر کارآفرینی و تولید اشتغال برای دیگران محصولاتی با قدرت رقابت پذیری بالا تولید کند.

وی ادامه داد:علم و فناوری به همراه فرهنگ و اقتصاد طبق نگاه راهبردی مقام معظم رهبری، به عنوان یکی از اولویت های سه گانه جمهوری اسلامی مطرح است و نقشی اساسی در رشد و پیشرفت کشور به سمت آرمان های انقلاب و در رأس آنها تمدن نوین اسلامی دارد. از همین رو آموزش همگانی و ارتقا سطح آگاهی عمومی افراد جامعه نسبت به مقوله علم و فناوری ضروری به نظر می رسد تا با استفاده از ظرفیت ها و مشارکت های مردمی و با بسط و تعمیق روحیه تعلیم و تعلم در راستای تولید علم بومی و علم نافع گام برداریم.

رئیس سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی تاکید کرد: حرکت در مسیر فرامین و منویات امامین انقلاب ، سیاسی نکردن علم ، مبارزه با پدیده شوم دلالیسم ، روی آوردن بر اصل شایسته سالاری ، تکیه بر توان و استعداد داخلی ، استفاده به جا و جدی از نخبگان به عنوان موتور محرک رشد و پیشرفت در روند مدیریتی کشور ، فرهنگ سازی ، مشارکت اجتماعی ، بسیج علمی و در نهایت عمل به تئوری اقتصاد مقاومتی که همان اقتصادی منهای نفت و اقتصاد بر مبنای تولید و علم است موجب پیشرفت و تعالی کشور عزیزمان ایران اسلامی خواهد شد .

وی در پایان خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی و اتکا بر روحیه جهادی ، رستاخیر عظیم علمی در ایران اسلامی بر پا شده و بسیج علمی شکل گرفته است  که در نتیجه آن افق های جدیدی در حوزه علم و پژوهش کشور شکل گرفت. امروزه محققان و پژوهشگران با اتکا بر استعدادها و توانمندی داخلی، مرزهایی علم و فناوری را در نوردیده و در زمینه‌های مختلف از جمله علم و تکنولوژی، صنایع و معادن، کشاورزی، سلول‌های بنیادی، تجهیزات دفاعی و سایر علوم و فنون پیشرفته پیشرفت های شگرفی دست یافته اند.

انتهای پیام/

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …