خانه / اخبار / اردوهای جهادی عرصه‌ای برای خدمت بی منت است

اردوهای جهادی عرصه‌ای برای خدمت بی منت است

دکتر محمد ایرجیان یکی از نخبگان جامعه پزشکی کشور است که  داشتن تفکر و روحیه بسیجی را برای خود افتخار اعلام کرد و گفت: جزئی از مجموعه بسیج بودن برای من افتخار است، بسیج چیزی شبیه افسانه است و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری وقتی انسان در چیستی تفکر و اندیشه بسیج تامل می‌کند می‌بیند چقدر انسان‌ها باید از خود گذشتگی و فداکاری باید داشته باشند که در زمان بروز حوادث طبیعی همچون سیل و زلزله در صحنه بوده و همچنین در صحنه‌های علمی، پزشکی، موشکی،دانش بنیان و حتی انرژی هسته‌ای فعال بوده و افتخار آفرین باشد.

دکترمحمد ایرجیان جراح و متخصص ارتوپدی( فلوشیپ جراحی مچ پا و زانو) یکی از پزشکانی است که هر گاه فراخوان حضور در اردوهای جهانی در مناطق محروم اعلام می شود سریعا برای حضور در مناطق محروم اعلام آمادگی می کند به طوری که خودش می گوید«اردوهای جهادی یکی از عرصه‌های خدمت‌رسانی ایثارگرانه و بدون منت بسیجیان است، اردوهای جهادی در مناطق محروم از تعمیر و احداث خانه برای نیازمندان، رفع مایحتاج ضروری خانواده‌ها و ویزیت رایگان بسیج جامعه پزشکی از جمله فعالیت‌هایی است که بسیجیان در صف اول این خدمات‌رسانی هستند.

اعضای مختلف رده‌های بسیج از بسیج سازندگی، بسیج کارگری، اصناف، بسیج جامعه پزشکی وقتی در داخل بسیج فعالیت می‌کنند انسان‌های پاک و خالص هستند و برای رضای خداوند برای مناطق محروم قربت‌الی الله فعالیت می‌کنند.»

وی ادامه داد: طبق فرمایش حضرت امام خمینی رحمت الله علیه مردم مناطق محروم ولی نعمتان انقلاب هستند، بر خود وظیفه می‌دانم به همراه سایر متخصصان حوزه سلامت در بسیج جامعه پزشکی در اردوهای جهادی شرکت کرده و مرهمی به آلام و دردهای مردم محروم در مناطق کم برخوردار باشیم.

پزشک نخبه بسیجی با اشاره به خدماتی که در اردوهای جهادی ارائه کرده است افزود: حضور در اردوهای جهادی در مناطق محروم با ویزیت رایگان و در برخی موارد عمل جراحی رایگان است. تعداد ویزیت‌های رایگان در اردوهای جهادی و بیمارستان‌های صحرایی در مناطق محروم از دستم خارج شده، بیماران مختلفی را درشهرستان‌های خداآفرین، چارایماق، هشترود و سایر شهرستان‌ها ویزیت کرده‌ام.

شاید بتوان گفت در طی 10 سالی که در اردوهای جهادی شرکت می کنم 5 هزار ویزیت رایگان و چندین عمل جراحی رایگان انجام داده‌ام و تا زمانی که توان جسمی داشته و سرپا هستم ازخدمت کردن در مناطق محروم و کم برخوردار که جامعه هدف ما هستند دریغ نکرده و در خدمت آنها هستم.

وی یکی از پیشگامان فعالیت بسیجی در دانشگاه است به طوری که در مورد آغاز فعالیت های فرهنگی و اجتماعی خود در بسیج دانشگاه گفت:در سال 73 در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز دانشجوی پزشکی بودم با همراهی دوستان خوب و مخلصی که داشتم بسیج دانشجویی را در دانشگاه آزاد راه‌اندازی کردیم و از همان دوران فعالیت‌های بسیج دانشجویی را ادامه داده و اکنون نیز عضو بسیج جامعه پزشکی بوده و همچنان فعالیت‌های جهادی با محوریت بسیج پزشکی را ادامه می‌دهم.

دکتر ایرجیان در دوران تحصیل یکی از دانشجویان ممتاز دانشگاه نیز به شمار می رفت به طوری که در آزمون دستیاری که به صورت سراسری در کشور برگزار می شود شرکت کرده و با رتبه خوبی در این آزمون پذیرفته می شود. وی در این خصوص گفت:«در سال 83 در دوره تخصص از بین 15 هزار پزشک  شرکت کننده در دوره دستیاری رتبه 114 را کسب کرده و از رشته سخت ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی تبریز پذیرفته شدم.» موفقیت در آزمون سخت دستیاری نشان از سخت کوشی، تلاش و داشتن روحیه بسیجی وی است که توانست در عرصه رقابت در سطح کشور رتبه خوبی را کسب کند.

پزشک نخبه بسیجی علاوه بر موفقیت در آزمون دستیاری دوره‌های تخصصی و آموزشی ارتوپدی را در کشورهای آلمان، اتریش و ترکیه سپری کرده است.

انتهای پیام/

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …