خانه / اخبار / نخبگان دانش محور در جشنواره «جهادگران علم و فناوری» تجلیل شدند

نخبگان دانش محور در جشنواره «جهادگران علم و فناوری» تجلیل شدند

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی،همزمان با هفته بسیج جشنواره جهادگران علم و فناوری آذربایجان شرقی با حضور سردار وحیدی رئیس کمیسیون سیاسی،دفاعی، امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام،‌نماینده ولی فقیه در تبریز، بسیجیان، دانشجویان و اساتید دانشگاه های تبریز،مدیران مراکز علمی،‌نخبگان و مقامات استانی در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد.

 

سردار احمد وحیدی،رئیس دانشگاه دفاع ملی در این جشنواره  حمایت از نخبگان را یک ضرورت نامید و گفت:مدیریت نخبگی و نخبه پروری باید به طور دقیق‌تر در کشور دنبال شود، باید جریان نخبگی در کشور ایجاد شود آمریکایی ها از راه اندازی جریان نخبگی در ایران هراس دارند چرا که اگر ایران اسلامی  به جریان و سازو کار نخبگی مجهز شود دیگر راهی برای جولان و فرمانروایی آنها وجود نخواهد داشت.

سردار وحیدی رئیس کمیسیون سیاسی،دفاعی، امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام  تصریح کرد: غربی‌ها لذت را در سودآوری و فناوری را نیز در خدمت سود و نخبه را نیز در خدمت سودآوری می‌بینند در حالی که الگو و تمدن حکومت و نظام جمهوری اسلامی در عمق جان و فطرت انسان‌ها ریشه دارد.

وی ایران اسلامی را مستقل ترین کشور دنیا اعلام کرد و افزود :در حال حاضر مستقل بودن کشور ما به خاطر وجود نخبه‌ بزرگ حضرت امام خمینی (ره) است  فردی که صاحب حکمت و درک عمیق و دارای خیر کثیر است.

وی با بیان این‌که شهید حجی نیز نخبه بود و در پس او یک جامعه حرکت کرد، تصریح کرد: نخبه یک جامعه را به حرکت وا می‌دارد، شهید حجی یک نخبه بود که فهمید کیست و مسیرش کجاست و کجا باید عمل کند.

 هر فردی در هر حوزه‌ای می‌تواند یک نخبه باشد، نخبه حرکت ساز، هویت ساز و پیشرفت ساز است همچنان که بسیج حرکت ساز  و رسالت محور است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه ما باید الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را بسازیم و براساس آن حرکت کنیم،گفت: جوامع دیگر از این حیث بسیار فقیرند،اندیشمندان آنها دچار سرگردانی اند،تمدن غربی مثل یک قصر باشکوهی است که بنیان ندارد و روی خار و خاشاک بنا شده است.

وی اضافه کرد: فضای غرب به شدت تیره و تاریک و پوشالی است،اما انقلاب اسلامی در فطرت انسان ها ریشه دارد، اگر غربی ها دنیا را براساس غریزه می سازند فناوری را هم در خدمت سود می بینند و نخبه را هم در خدمت سودآوری می بینند، بنابراین در آنجا نخبه یک ابزار است اما تمدن اسلامی برخاسته از فطرت است.

شایان ذکر است در جشنواره جهادگران علم و فناوری آذربایجان شرقی تعدادی از نخبگان بسیجی دانش محور تجلیل شدند.

انتهای پیام/

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …