خانه / اخبار / تجمیع 10هزار کتاب گویا در کتابخانه مرکزی تبریز

تجمیع 10هزار کتاب گویا در کتابخانه مرکزی تبریز

مدیر کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی از تجمیع 10 هزار کتاب گویای صوتی در کتابخانه مرکزی تبریز خبرداد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی،  شهرام خدایی ظهر امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه با اعلام این خبر گفت: در هفته کتاب  تلاش می کنیم تمام کتاب های گویای سطح کشور را در آذربایجان شرقی تجمیع کنیم.

وی با اشاره به اینکه 10هزار عنوان کتاب گویا در کشور موجود است افزود: سهم استان آذربایجان شرقی از این تعداد کتاب گویا بیش از 6هزار عنوان کتاب گویا است و در صدد هستیم بقیه کتاب های گویا را از سایر شهرستان ها جمع آوری کرده و در تبریز گردآوری کنیم.

مدیر کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به بخش نابینایان کتابخانه مرکزی تبریز هم گفت: در کتابخانه مرکزی تبریز واحد مجهز و جداگانه ای برای روشندلان و نابینایان فعال است که چاپ کتاب های بریل نیز در این مرکز چاپ می شود.

وی افزود: در سطح کشور 60 مرکز برای نابینایان طراحی شده است که یکی از آنها بخش نابینایان کتابخانه مرکزی تبریز است تبریز قادر به تولید کتاب های مخصوص نابینایان است و برخی کتب ویژه در این جا تولید و به دیگر استان ها نیز ارسال می شود و تا کنون 15 عنوان کتاب بریل چاپ شده است.

خدای تصریح کرد: بخش مجزای نابینایان در کتابخانه مرکزی تبریز و مراغه وجود دارد و در شهرستان سراب نیز درخواست برای راه اندازی بخش نابینایان وجود دارد که با تامین زیرساخت های مربوط نسبت به راه اندازی آن اقدام می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان  شرقی تعداد کتاب های موجود در کتابخانه های استان را دو میلیون و ۸۳۸هزار جلد کتاب اعلام کرد و افزود:طبق آمار دقیق از آبان ماه سال گذشته تا اول آبان ماه امسال یک میلیون و ۳۰۵هزار و ۷۹۲جلد کتاب به امانت گرفته  و مطالعه شده است.

وی تعداد اعضای کتابخانه های عمومی استان آذربایجان شرقی را ۱۱۹ هزار و ۷۵۰ نفراعلام کرد و افزود: از نظر وضعیت حوزه کتاب و کتابخوانی، این استان جزو استان های ممتاز کشور ارزیابی می شود و در کنار تهران، خراسان رضوی، خوزستان، فارس و اصفهان بدون اینکه رتبه بندی مدنظر باشد، جزو استان های تراز اول است.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …