خانه / اخبار / حمایت از 800 طرح علمی و پژوهشی نخبگان

حمایت از 800 طرح علمی و پژوهشی نخبگان

سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی در سال 87 ایجاد شده و در طی این مدت از 800 طرح علمی و پژوهشی نخبگان حمایت شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، نادر ارسلانی  رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، عصر امروز در دیدار جمعی از نخبگان این سازمان با حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم امام جمعه تبریز با اشاره به حمایت از طرح های علمی توسط این سازمان گفت: سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی در سال 87 ایجاد شده و در طی این مدت از 800 طرح علمی و پژوهشی نخبگان حمایت شده است.

وی رویکرد سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی را توانمندی و استفاده ازظرفیت علمی و پژوهشی نخبگان  این سازمان ذکر کرد و افزود:در این راستا 6 مرکز رشد در این سازمان  در زمینه مکاترونیک،زیست فناوری،گیاهان دارویی، و سه مرکز هدایت درحوزه زیست فناوری، گیاهان دارویی و چرم و کفش فعال هستند. همچنین این سازمان دارای 37 پایگاه علمی است.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی ساماندهی نخبگان را یکی دیگر از رویکرد های این سازمان اعلام کرد و افزود: ایجاد خانه نخبگان با ظرفیت 700 نخبه  در استان با استفاده از ظرفیت کارگروه ها به ساماندهی نخبگان منجر شده است و مسئله محوری و محصول محوری در این زمینه مورد توجه قرار می گیرد.

ارسلانی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب و نقش نخبگان علمی در این راستا خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرموده اند اگر در 50 سال آینده علمی تولید می شود باید به زبان فارسی صحبت کنند که این امر در راستای تمدن سازی بوده و نیاز است افراد به فکر، عقیده و ایده های علمی و پژوهشی مسلح باشند که یکی از بسترهای مهم توسعه، فناوری و تکنولوژی است.

وی با بیان اینکه مسوولان استانی نگاه حمایتی از ایده ها و طرح های نخبگان ندارند تصریح کرد: متاسفانه مسوولان نگاه حمایتی از ایده ها و طرح های نخبگان ندارند باید نگرش مسوولان نسبت به این موضوع تغییرکند.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری را یکی از دغدغه ها و چالش های علمی کشور دانست و گفت: علی رغم وجود سرمایه های متخصص انسانی که جزو دانشمندان یک درصد جهان هستند  متاسفانه شهرک علمی و فناوری در این استان وجود ندارد، این شهرک ها و شرکت های نوپا در راستای تولید علم به ثروت باید فعالیت کنند در این صورت بحث بیکاری فارغ التحصیلان کاهش می یابد.

ارسلانی از آغاز فعالیت مجمع خیرین علم و فناوری در این سازمان خبر داد و گفت: برای اولین بار مجمع خیرین علم و فناوری فعالیت خود را آغاز کرده و امیدواریم با حمایت های هر چند کوچک بتوانیم آن را به سرانجام برسانیم.

انتهای پیام/

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …