خانه / اخبار / نخبگان در دیپلماسی کشور نقش کلیدی داشته باشند

نخبگان در دیپلماسی کشور نقش کلیدی داشته باشند

یکی از کارهایی که نخبگان می تواند در کشور انجام دهد این است که در دیپلماسی عمومی کشور نقش کلیدی داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم عصر امروز در دیدار جمعی از نخبگان سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان گفت: یکی از کارهایی که نخبگان می تواند در کشور انجام دهد این است که در دیپلماسی عمومی کشور نقش کلیدی داشته باشند.

وی با اشاره به حمایت مقام معظم رهبری از نخبگان افزود: مقام معظم رهبری نقش نخبگان را درسطح  کشورهای غرب منطقه آسیا، کشورهای محور مقاومت ، کشورهای جهان اسلام ، اینکه عموم نخبگان حق جوی جهان هستند و زنجیره محققان علمی ترجمان علم و فرهنگ بوده و با کار دقیق تشکیلاتی می توان شبکه علمی جهان را گرد هم آورد تبیین کرده است.

امام جمعه تبریز  با بیان بخش دیگری از فرمایشات رهبر معظم انقلاب ادامه داد : جمهوری اسلامی ایران  راه سومی را  با محوریت نه شرقی ، نه غربی و تنها با محوریت اسلام ناب محمدی به ملت ها ارائه داده  و در ساعت های مختلف از نظر سیاسی و فرهنگی به دنیا معرفی کرده است و در این جبهه علمی تحقق دو هدف بسار مهم است. هدف اول تولید و انتقال دانش پاک و باشرافت و هدف دوم فرهنگ سازی برای  بهره مندی از علم نافع است  و سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری می تواند  خلاها،نیازها و اولویت های نرم افزاری و توسعه فناوری  را شناسایی کرده و ازتشکل های علمی، طرح های پژوهشی و فناورانه برای ورود به عرصه علم حمایت و تقویت کند.

حجه الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه  مشارکت  در زمینه کارآفرینی علمی و پژوهشی، توسعه صنعتی، اقتصادی و گسترش عدالت اجتماعی، تعامل با مراکز علمی و پژوهشی و دستگاه های ذی ربط را از دیگر مواردی عنوان کرد که  سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی می تواند در آن زمینه نقش مهمی داشته باشد.

انتهای پیام/

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …