خانه / اخبار / «ایده شو» از ایده تا ثروت

«ایده شو» از ایده تا ثروت

به گزارش روابط عمومی سازمان علمی، پژوهشی و فناوری بسیج آذربایجان شرقی ،برگزاری جشنواره های مختلف در حوزه کارآفرینی و مهارت افزایی باعث می شود صاحبان ایده و طرح های مختلف ضمن ارزیابی و شکوفایی استعدادهای خود بتوانند با حمایت های ایجاد شده ایده های خود را به تولید انبوه رسانده و صاحب ثروت شوند.

در همین راستا جشنواره« ایده شو» که یک رویداد کارآفرینی است روزچهارشنبه  29 آبان ماه سال جاری توسط مرکز رشد واحدهای فناور مراغه برگزار می شود.

بهمن محمدیاری، مدیر مرکز رشد واحدهای فناور پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار علم و فناوری گفت: جشنواره «ایده‌شو» یک رویداد کارآفرینی است که  ایده‌های برترتوسط داوران شناسایی شده و ضمن اهدای جوایز به صاحبان ایده تلاش می‌شود این ایده‌ها به سمت کسب و کار هدایت شوند.

بنا به گفته وی ، تقویت مهارت‌های ایده‌پردازی ،بیان ایده ها توسط طراحان، معرفی ایده،طرح و اختراعات، ابتکارات جدید از جمله مهم ترین اهداف برگزاری این جشنواره است

محمدیاری ادامه داد: محیط صمیمی و دوستانه این جشنواره به شرکت کنندگان این امکان را فراهم کرده است تا در محیطی دوستانه به بیان ایده‌های نوآورانه بپردازند و ضمن آن ایده‌های خود را اصلاح کرده و پرورش دهند.

داوران بخش ایده‌شو پس از بررسی ایده‌های ارسال شده، ایده‌های برتر را انتخاب می کنند. صاحبان این ایده‌ها، باید ایده خود را در مدت زمان سه دقیقه در روز مسابقات در مقابل جمعیت بیان کنند.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی ضمن تشریح  ویژگی های یک ایده خوب تصریح کرد: یک ایده خوب باید نوآور، شفاف، دارای توجیه اقتصادی، امکان‌پذیری و بازار پسند باشد در کنار آن  برای طیف گسترده‌ای از مخاطبین قابل فهم بوده و موضوعاتی که حاصل تجربه، دانش، هنر و حرفه سخنران بوده و یا ارتباط عمیقی با تجربیات حرفه‌ای یا شخصی او داشته باشد.

  وی ادامه داد: موضوع  طرح نوآوری، تجربه بدیع، روشی منحصربه فرد بوده و امکان یادگیری و بکارگیری آن برای بقیه میسر باشد ،ایده‌ها باید از تنوع موضوعی بالایی برخوردار باشند. ممکن است درخواست چندین ایده خوب برای یک موضوع وجود داشته باشد ولی برخی از آنها برای حفظ تنوع موضوعات حذف شوند.

محمدیاری با بیان نکاتی که باید مورد توجه شرکت کنندگان قرارگیرد گفت: شرکت کنندگان در نظر داشته باشند درخواست‌هایی که موضوع آنها دارای بیشترین نوآوری، جذابیت، هیجان انگیز بودن و کارپذیری بوده و محصول تجربه، دانش، تلاش و حرفه خود صاحب ایده باشند در اولویت قرار می‌گیرند.

موضوعاتی که قبلا ارائه شده‌اند، اولویت کمتری برای تایید نهایی دارند مگر آنکه وجه تمایز قابل توجهی با ایده مشابه داشته باشند.

صاحبان طرح های برق و الکترونیک،مکانیک، کشاورزی،شیمی و مواد ،فناوری اطلاعات، سلامت و پزشکی می توانند برای ثبت نام در این جشنواره به سایت زیر مراجعه نموده و فرم های مربوط به ثبت نام در این جشنواره را تکمیل کنند.

انتهای پیام/

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …