خانه / اخبار / ماه دریچه ای رو به ستاره ها

ماه دریچه ای رو به ستاره ها

هفته جهانی فضا با شعار« ماه  دریچه ای رو به ستاره ها» از 12 مهر ماه آغاز شده  و تا 18 مهر ادامه دارد.پژوهشکده فیزیک کاربردی و ستاره شناسی دانشگاه تبریز با کمک دیگر مراکز آموزشی و عمومی استان آذربایجان شرقی برنامه های مختلفی را در این هفته انجام می دهد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی استان آذربایجان شرقیدکتر سهراب  احمدی ،رئیس پژوهشکده فیزیک کاربردی و ستاره شناسی دانشگاه تبریز در گفتگو با خبرنگار ما با اعلام این خبر گفت: هفته جهانی فضا (WSW) مراسمی است كه هر ساله از 4 الي 10 اكتبر همزمان با 12 الی 18 مهرماه  توسط مجمع عمومی سازمان ملل به عنوان جشن بين‌المللي علم و فناوری فضايی و سهم آن در بهبود شرايط زندگي بشر برگزار مي‌شود.

وی افزود: هفته جهانی فضا فرصت مناسبی در جهت گسترش آگاهي‌های عمومی در مورد فضا و مزاياي آن است و امسال برنامه های هفته  جهانی فضا با شعار « ماه  دریچه ای رو به ستاره ها» در سطح جهان برگزارمی شود.

رئیس پژوهشکده فیزیک کاربردی و ستاره شناسی دانشگاه تبریز با اشاره به اجرای برنامه های مختلف در سطح شهر تبریز در این هفته اظهار داشت: امروز 14 مهر برنامه معرفی هفته جهانی فضا به همراه آموزش نجوم مقدماتی  در دانشگاه پیام نور تبریز برگزار می شود.

بنا به گفته وی، گفتگو درباره موضوعات نو و جدید  در زمینه فضایی، خلق موجودات فرازمینی و رصد خورشید از دیگر برنامه های اجرا شده در دانشگاه پیام نور تبریز است.

احمدی ادامه داد: علاقه مندان به نجوم و فضا می توانند در 16 و 17 مهرماه نیز در افلاک نمای دانشگاه تبریز  در برنامه های معرفی هفته جهانی فضا شرکت کرده و در کارگاه های آموزشی نجوم مقدماتی حضور داشته باشند. همچنین رصد ویژه شروع سال تحصیلی نیز در 17 مهر ماه  انجام می شود.

وی برنامه های 18 مهرماه را برنامه های عمومی معرفی هفته جهانی فضا ذکر کرد و گفت: در 18 مهر دو برنامه در دو مکان جداگانه برگزار می شود. برنامه اول از ساعت 17 الی 21  با همکاری شهرداری منطقه 5 در سالن مرزداران با برنامه معرفی هفته  فضا و برگزاری مسابقه موشک های کاغذی و اهدای جوایز همراه است و برنامه دوم نیز در عون بن علی (عینالی) از ساعت 21 الی 23 با رصد عمومی فضا و ستارگان برگزار می شود و عموم علاقه مندان می توانند در این برنامه ها شرکت داشته باشند.

 

انتهای پیام /

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …