خانه / اخبار / طراحی و ساخت قسمت هایی از دستگاه تست باتری و دینام، توسط یک پدر و پسر

طراحی و ساخت قسمت هایی از دستگاه تست باتری و دینام، توسط یک پدر و پسر

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی استان آذربایجان شرقی؛ ابوالفضل غفاری، دانشجوی رشته برق قدرت است که به همراه پدر خود موفق به طراحی و ساخت قسمت هایی از دستگاه تست باتری و دینام خودروهای سبک و سنگین شده اند.

 

وی در گفتگو با علم و فناوری با بیان این که، ما با توجه به نیاز بازار دستگاه تست باتری و دینام خودرو را طراحی و ساخته ایم، اظهارداشت: این دستگاه نسبت به دستگاه های موجود در بازار از لحاظ کیفت و قدرت بهتر است.

غفاری ادامه داد: نسبت به دستگاه های موجود در بازار بردها و قطعات بخصوصی برای افزایش کارایی وطول عمر دستگاه طراحی و نصب نموده ایم که این قابلیت ها دستگاه های ما را نسبت به دستگاه های موجود در بازار متمایز میسازد.

 

 

وی با اشاره به برخی دیگر از مزایای این دستگاه، ابراز داشت: دستگاه ما دارای فن خنک کننده میباشد که حرارت تولید شده در زمان تست باتری را تخلیه میکند و از آسیب رسیدن به برد های الکترونیکی و ذوب شدن قسمت های پلاستیکی جلوگیری میکند.

 

این مخترع، خاطرنشان ساخت: البته علاوه بر فن خنک کننده، قسمت مدار فرمان و حرارت را توسط ورق گالوانیزه از هم جدا کرده ایم که حرارات تولید شده مستقیما با برد های الکترونیکی و قطعات پلاستیکی در ارتباط نیست و یک کلید حرارتی اتوماتیک روی دستگاه نصب کرده ایم که در هنگام استفاده ی بیش از حد پشت سر هم و بالا رفتن بیش از حد دمای دستگاه ،مدار دستگاه را به جز فن خنک کننده قطع میکند.

 

 

وی ادامه داد: وقتی دمای دستگاه به دمای مطلوب برسد به صورت اتوماتیک مدار فرمان دستگاه وصل شده و دستگاه آماده به کار میشود، علاوه بر این ها چراغ هایی روی دستگاه تعبیه شده است که به کمک چراغ میتوان به شارژ کردن یا نکردن دینام خودرو و به سالم یاخراب بودن باتری خودرو پی برد.

 

غفاری با بیان این که، طرح ما نیاز های تولید کنندگان باتری ،باتری فروشان و باتریسازان را در راستای تست باتری ودینام برای تشخیص معیوب موارد ذکر شده و گارانتی نمودن باتری خودرو میشود، عنوان کرد: نیاز های ما، پشتیبانی مالی توسط سازمان ها و ارگان های دولتی و معرفی مزایاوکیفیت دستگاه به اتحادیه باتری فروشان و باتریسازان در نقاط مختلف کشور و بازاریابی دستگاه ها در شهرستان های مختلف و خارج از کشور برای بهبود وضع اقتصادی کشور واشتغال زایی در کشورعزیزمان ایران شویم.

وی گفت: بافعالیت شبانه روزی مهندسین  تست باطری نیرو این دستگاه ها ازآماتوربه حرفه ارتفا تکنیک یافته و استفاده ازاین دستگاه رابرای افراد مبتدی نیز که درحرفه باطری سازی وباطری فروشی فعالیت دارند برای تشخیص خرابی واسلم بودن باطری بسیارآسان طراحی شده است وازکیفیت بسیاربالای برخودارمیباشد که ازسوی چندین متخصص وپرفسور تایید شده است ومشتریان زیادی ازتمام نقاط کشورمتقاضی خرید میباشند.

 

این مخترع حوزه انرژی، با انتقاد از کمبود امکانات مالی و مکانی مناسب ونداشتن نیروی انسانی کارآمد، اظهارداشت: نمیتوان بدون حمایت  مسولین محترم این دستگاه هارا بصورت انبوه تولیدوبه بازارارایه نمود. ولی باحمایت مسولین میتوانیم جهت ورود عرضه به کشور عزیزمان ایران  این دستگاه ها بنام ایران تولیدوبه کشورهای همسایه هم صادرنمود.

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …