خانه / اخبار / ریاست سازمان بسیج شهرداری تبریز: بسترهای علمی ایجاد شده در سازمان بسیج علمی استان، می تواند در حل برخی از معضلات شهری مفید واقع شود

ریاست سازمان بسیج شهرداری تبریز: بسترهای علمی ایجاد شده در سازمان بسیج علمی استان، می تواند در حل برخی از معضلات شهری مفید واقع شود

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی استان آذربایجان شرقی؛ رحیم ملاحسینی ریاست سازمان بسیج شهرداری تبریز در دیدار با سرهنگ نادر ارسلانی ریاست سازمان بسیج علمی استان، ضمن تقدیر از تلاش این سازمان، اظهارداشت: سازمان بسیج علمی استان، ظرفیت های علمی بسیار خوبی را ایجاد کرده است.

.

 

.

وی خاطرنشان ساخت: بکارگیری از بسترهای علمی ایجاد شده در سازمان بسیج علمی استان، می تواند در حل برخی از معضلات شهری مفید واقع شود.

.

.

تحقق شهر هوشمند، در سایه استفاده از نخبگان است

سرهنگ نادر ارسلانی نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت های علمی سازمان بسیج علمی استان، اظهارداشت:  قطعا تعامل این سازمان با مجموعه بسیج شهرداری، در جهت نیل به اهدافی مانند شهر هوشمند، در سایه استفاده از نخبگان این سازمان بسیار مفید و موثر خواهد بود.

 

.

.

وی خاطرنشان ساخت: ارائه راهکارهائی علمی و فناورانه جهت حل مشکلات حمل و نقل شهری، فضای سبز و یا پژوهش هائی مانند میزان رضایت مندی مردم در موضوعات مختلف، از جمله بخشی از توانمندی های سازمان بسیج علمی استان است که می تواند آن را ارائه دهد.

.

.

مسئول سازمان بسیج علمی استان، با بیان این که تمام پروژه عمرانی باید با نگاهی جامعه شناختی، اقلیم شناختی و… بررسی شوند اجرای آن آخرین مرحله باشد، گفت: در صورتی که در پروژه های عمرانی برعکس عمل می شود که تاثیر بسزائی در به نتیجه رسیدن پروژه دارد.

.

.

وی حل برخی از مشکلات شهری را با راهکارهای علمی و فناورانه، موثر دانست و افزود: با نگاه، فکر و اندیشه علمی می توان بسیاری از مشکلات شهری را با کم ترین هزینه برطرف ساخت و درآمدهای پایداری ایجاد کرد.

.

.

 

ارسلانی تاکید کرد: سازمان بسیج علمی استان به عنوان یک بستر علمی با روحیه بسیجی و انقلابی، آمادگی خود را جهت هرگونه همکاری و همیاری با بسیج شهرداری تبریز را اعلام می کند.

.

.

خلاء موزه علم و فناوری در تبریز، با وجود پیشینه علمی مفتخر

پروفسور علی رستمی مسئول خانه نخبگان سازمان بسیج علمی استان نیز در این دیدار با بیان این که پروژه های عمرانی شهر باید با دید علمی بررسی شوند، افزود: وجود نگرش علمی برکاتی مانند کم شدن هزینه ها و ایجاد درآمد پایدار را در پی دارد.

.

.

وی به پروژه های علمی که سازمان بسیج علمی از آن ها حمایت می کند، اشاره کرد و گفت: برخی از ین پروژه ها مرتبط با شهرسازی و خدمات شهری است، که استقبال و استفاده از آن ها می تواند گام هایی در تحقق شهر هوشمند محسوب شود.

.

.

ریاست خانه نخبگان سازمان بسیج علمی استان، با پیشنهاد ایجاد موزه علم و فناوری در تبریز، تصریح کرد: شهر تبریز دارای پیشینه علمی مفتخری است، چرا که برخی اختراعات مهم و دانشمندان بزرگ کشور زاده این شهر بوده اند و می توان با احداث موزه علم و فناوری ضمن حفظ این پیشینه و راه اندازی اولین موزه علم و فناوری در کشور، درآمد پایداری نیز برای شهرداری ایجاد کرد.

 

.

.

وی تاکید کرد: ورود شهرداری به موضوعات فناورانه، نه تنها باعث تسریع در روند رشد سطح فناوری در استان می شود، بلکه موجب ایجاد درآمدی پایدار با سهیم بودن در سود شرکت ها هم می شود، و درآمد پایدار برابر با توقف تراکم فروشی خواهد بود.

 

.

.

ذخیره 30 درصد از بودجه پروژه ها، با بهینه سازی علمی  

پروفسور شهرام رضاپور مسئول کارگروه  ریاضیات سازمان بسیج علمی استان، با بیان این که، استفاده از فناوری های نوین باعث صرف جویی و ذخیره منابع مالی میشود، اظهارداشت: طبق تحقیقات انجام شده 30 درصد از بودجه پروژه ها با بهینه سازی های علمی ذخیره می شوند.

 

.

.

وی استفاده از دیتا ماینینگ را در مدیریت شهری مفید دانست و تصریح کرد: استفاده از دیتا ماینینگ در تصمیم گیری های کلان کاربردی است و به وسیله آن می توان باعث کاهش حجم ترافیک و یا صرفه جویی در مصرف انرژی شد.

 

.

.

 

 شهرداری از استارت آپ ها در راستای حل معضلات شهری، حمایت کند

دکتر اصغر محمدیان مسئول کارگروه فناوری های نوین سازمان بسیج علمی استان، با تاکید بر لزوم وجود زیرساخت های هوشنمد  در شهر تبریز، گفت: برای مثال می توان با ساخت پارکینگ های هوشمند ظرفیت را تا 5 برابر افزایش داد که می تواند در حل معضلاتی مانند ترافیک موثر باشد.

.

.

 

وی توجه به شرکت های نوپا را ضروری دانست و خاطرنشان ساخت: تحقیقات نشان می دهد، شرکت های دولتی چندان فضای رشد ندارند و جای خود را به شرکت های نوپا و استارت آپی می دهند، از این رو باید توجه ویژه ای به این شرکت ها داشته باشیم.

 

.

.

مسئول کارگروه فناوری های نوین سازمان بسیج علمی استان، توجه به ایده های دانش بنیان در رفع معضلات شهری را از زیر ساخت های توسعه پایدار دانست و ابراز داشت: با ساماندهی نیروهای جوان با تحصیلات مهندسی در استارت آپ ها، علاوه بر کارآفرینی معضلات شهری نیز حل خواهد شد.

 

.

.

وی افزود: بسیاری از جوانان هستند که با داشتن طرح هایی مانند؛ اینترنت قابل حمل شهری، خانه های سریع الاحداث و…. اشتغالی ندارند که با کمترین هزینه می توان طرح آنان را عملی کرده و در مدیریت شهری از آن استفاده کرد.

 

 

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …