خانه / اخبار / علم به صورت صحیح در کشور خصوصی سازی نشده است

علم به صورت صحیح در کشور خصوصی سازی نشده است

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی استان آذربایجان شرقی؛ دکتر علی رستمی در نشست هم اندیشی با مدیرکل صداوسیمای استان، با بیان این که توسعه یک جامعه تنها با ابزار علم ممکن است، اظهارداشت: توسعه زمانی اتفاق خواهد افتاد که علم در بین افکار عمومی جایگاه خود را پیدا کرده و به نوعی همگانی شود.

 

وی همگانی کردن توجه به توسعه علم در بین مردم را از جمله وظایف دولت دانست و گفت: دولت باید با خصوصی سازی علم، آن را منحصر به خود نکند، چنانکه در بیشتر نقاط دنیا مراکز پژوهشی و دانشگاه های بزرگ خصوصی اداره میشود.

 

 

ریاست خانه نخبگان سازمان بسیج علمی استان، با انتقاد از این که خصوصی سازی علم در ایران در اذهان مردم به غلط جایگاه خود را پیدا کرد، افزود: با تاسیس دانشگاه های غیرانتفاعی متعدد که از سطح علمی پائینی برخوردار بودند، چنان ضربه مهلکی به مفهوم خصوصی سازی علم در کشور زده ایم که شاید به سختی بتوان آن ذهنیت را اصلاح کرد.

 

 

وی با ابراز تاسف از ترویج فرهنگ دلالی در جامعه، اذعان داشت: مسئولین کشور با سیاست های اشتباه خود، فرهنگ دلالی را چنان نهادینه کرده اند که دیگر در نسل بعدی، رغبتی به کسب درآمد از علم، تولید و… دیده نمیشود و باید گفت که انتظار توسعه از چنین جامعه ای هم نباید داشت.

 

 

رستمی با تاکید بر جایگاه مهم صداوسیما در اصلاح برخی تفکرات و الگوسازی صحیح، عنوان کرد: صداوسیما باید با معرفی قشر نخبه، فناور و… جامعه که موفق هستند، سعی در اصلاح تفکر دلالی داشته باشد.

 

 

وی به برگزاری همایش تاثیر نخبگان در توسعه جامعه که اول آبان ماه به همت سازمان بسیج علمی استان برگزار میشود، گفت: هدف از برگزاری این همایش این است که نشان دهیم، شایسته سالاری و بهاء دادن به نخبگان تا چه اندازه ای میتواند در توسعه یک جامعه مهم و موثر واقع شود.

 

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …