خانه / اخبار / آمادگی همکاری سازمان بسیج علمی سپاه عاشورا، با سازمان صداوسیمای استان/جایگاه ویژه صداوسیما در تقویت هویت ملی

آمادگی همکاری سازمان بسیج علمی سپاه عاشورا، با سازمان صداوسیمای استان/جایگاه ویژه صداوسیما در تقویت هویت ملی

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی استان آذربایجان شرقی؛ نشست هم اندیشی سرهنگ نادر ارسلانی ریاست سازمان بسیج علمی استان به همراه اعضای شورای نخبگان این سازمان، با مرتضی صفری مدیرکل صدا و سیمای استان و معاونین این سازمان، ظهر امروز برگزار شد.

 

ارسلانی در این نشست با اشاره به این که، سازمان بسیج علمی استان دارای 6 مرکز رشد است، اظهارداشت: مرکز رشد نانو فناوری شهید چمران در دانشگاه تبریز، مرکز رشد مکاترونیک و رباتیک شهید شفیع زاده در دانشگاه آزاد تبریز، مرکز رشد مهندسی پزشکی شهید باکری در سطح شهر تبریز، مرکز رشد محاسبات سریع در دانشگاه تبریز و مرکز رشد شهید فراخی مراغه، از جمله مراکز رشد این سازمان هستند.

 

وی همچنین به وجود 3 مرکز هدایت و حمایت در این سازمان اشاره کرد و ابراز داشت: در مراکز هدایت و حمایت “چرم و کفش”، “گیاهان داروئی” و “زیست فناوری” نیز با استفاده از دانش و تجارب اساتید در این زمینه، به حل مشکلات و چالش های موجود در استان می پردازیم.

 

ریاست سازمان بسیج علمی استان، با بیان این که، این سازمان، 38 پایگاه علمی در سطح استان تشکیل داده است، تصریح کرد: در شهر تبریز و هر کدام از شهرستان های استان، دو پایگاه علمی (برادران و خواهران) وجود دارد که برنامه و فعالیت های علمی و پژوهشی را در کنار دیگر فعالیت های خود به صورت جدی دنبال می کنند.

 

وی وجود خانواده 800 نفری از نخبگان تراز اول استان را در این سازمان، فرصت و ظرفیتی مغتنم و ارزشمند دانست و گفت: مسئولین کارگروه ها و اعضای شورای نخبگان، چکیده نفرات این جامعه نخبگانی است.

 

ارسلانی همچنین با اشاره به تشکیل اولین مجمع خیرین علم و فناوری در کشور، عنوان داشت: مجمع خیرین علم و فناوری با استفاده از ظرفیت هائی مانند وقف علم و فناوری، خیرین و… به توسعه فناوری در استان اقدام خواهد کرد.

 

 

وی مسئله محوری و محصول محوری را دو دغدغه و چالش اصلی سازمان بسیج علمی استان ارزیابی کرد و اذعان داشت: سعی داریم تا با برنامه ها و چشم اندازهائی که در نظر گرفته ایم، این مراکز رشد را به سمت تجاری سازی ایده و همچنین حل چالش های موجود در استان سوق دهیم.

 

 

ریاست سازمان بسیج علمی استان، به فعالیت های بخش تحقیقات و مطالعات سازمان بسیج علمی استان پرداخت و گفت: این بخش از سازمان نیز با استفاده از پرسشگرانی که در سطح استان دارد، به افکارسنجی اقشار مردم در برهه های از زمان بپردازد، چنانکه این فعالیت در سازمان صداوسیما نیز وجود دراد.

 

 

وی از تشکیل “اندیشکده رویش”، در این سازمان خبر داد و اذعان داشت: هدف از تشکیل این اندیشکده، برقراری میزهای تحقیقاتی در برخی از مسائل مهم است.

 

 

ارسلانی، با اشاره به لزوم پرداخت رسانه ملی به هویت ملی، خاطرنشان ساخت: اگر هویت ملی یک جامعه تضعیف شود، هویت دینی آن جامعه نیز تضعیف خواهد شد، چنانکه رسانه ملی نیز نقش و جایگاه ویژه ای را در احیاء هویت ملی دارد.

 

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با تکیه بر بخشی از سخنان مقام معظم رهبری، اظهارداشت: «دانش آشکارترین وسیله عزت و قدرت یک ملت است، دنیای غرب به برکت دانش خود بود که توانست برای خود ثروت و نفوذ و قدرت دویست ساله فراهم کند و با وجود تهیدستی در بنیانهای اخلاقی و اعتقادی، با تحمیل سبک زندگی غربی به جوامع عقب‌مانده از کاروان علم، اختیار سیاست و اقتصاد آنها را به دست گیرد.»

 

 

ریاست سازمان بسیج علمی استان، در پایان سخنان خود، با اعلام آمادگی همکاری همه جانبه سازمان بسیج علمی استان با سازمان صداوسیمای استان، گفت: قطعا این همکاری می تواند در مواردی مانند الگوسازی، استفاده از قشر علمی و فرهیخته استان و بسیاری از جنبه های دیگر مفید و موثر واقع شود.

 

 

همچنین ببینید

قراردادهای همکاری بین بسیج علمی و دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی، جلسه ای در دانشگاه …